Tavasszal már felröppentek a hírek arról, hogy a Kawasaki megkezdte a radarral felszerelt Ninja H2 SX tesztelését. Az EICMA-n pedig be is mutatták a Bosch rendszerével ellátott, frissített modellt, amely így első japán gépként kapta meg ezt a fejlesztést.
A Bosch-féle ARAS (Advanced Rider Aid System) része egy első és egy hátsó radarszenzor. Ez a rendszer lényegében megágyaz egy sor vezetéssegítőnek, így elérhető az adaptív tempomat, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető asszisztens, a holttérfigyelő, ezeken kívül pedig automatikus segélyhívóval is megpakolják a kompresszoros Ninját. Ha pedig már elektronika: a legfontosabb infók egy 6,5 colos, színes TFT-kijelzőn jelennek meg, van új kulcs nélküli rendszer és guminyomás-figyelő is.
A blokkon kicsiket változtattak, hogy meglegyen az Euro 5. Változtattak a vezérlésen és a kipufogórendszeren, ezzel együtt pedig a teljesítmény és nyomaték leadása is eltér a korábbitól, a hírek szerint alacsony és közepes tartományban érződik majd vitamindúsabbnak az ezres négyhengeres.
Természetesen az SE változat is megkapta ugyanezeket a fejlesztéseket, de mindezek tetejébe szokás szerint a KECS fantázianevű, elektronikusan vezérelt, félaktív futóművet is. A Showa 43 milliméteres első villájához és BFRC hátsó rugóstagjához Skyhook EERA technológia párosul.