Dakar-célszerszámot és robogót is mutatott a Fantic
A motorozás spektrumának két nagyon távoli pontját állította egymás mellé az olasz Fantic az idei EICMA-n. Bemutattak ugyanis egy kőkemény versenyendurót, amely egyenesen a Dakarra készült, valamint egy kimondottan városi futkározásra specifikált villanyrobogót.
De kezdjük a keményebb végén. A XEF 450 Rally a széria XEF 450-re épül, annak alumínium perimeter vázát is megkapta, és a 450 köbcentis, folyadékhűtéses egyhengereshez is ragaszkodtak. A körítés viszont más, a kasznit átalakították a Dakar-rali követelményeinek megfelelően, és a 30 literes benzintank is a verseny kívánalmaihoz igazodik. A futómű a KYB-tól jön.
A XEF 450 Rally már a 2022-es Dakaron is ott lesz, tehát nagyjából egy hónap múlva indul az éles bevetés. Ehhez a Fantic egy igazi olasz Dakar-legendát csábított el: a hihetetlenül rutinos, de immár 66 esztendős Franco Picco ül a nyeregbe, és vág neki a kőkemény viadalnak. Picco a nyolcvanas években még Yamahával tudott dobogós helyeket hozni, egyszer harmadik, kétszer pedig második helyen futott be. A Fantic raligépe amúgy 2022 nyarától lesz kapható.
A másik Fantic-újdonság egészen más műfajt képvisel. Egy elektromos robogó tanulmányról van szó, négy lóerőnyi teljesítménnyel, és három különböző teljesítménybeállítási lehetőséggel. Aksija alapból 2,2 kilowattórás, de a felhasználók egy második ugyanilyen pakkot is beilleszthetnek a rendszerbe, így már 4,4 kWh-ra hízik a kapacitás, 100 kilométerre a hatótáv.
Emellett még annyit tudni a villanyrobogóról, hogy elöl-hátul 16-os kerekeket kap, a féktárcsák pedig sorrendben 220, illetve 180 milliméteresek. Az első villa rugóútja kereken 100 milliméter, míg a hátsó rugóstagé 85 mm. Azt még nem tudni, mikor mehet sorozatgyártásba, az viszont már kiderült, hogy 50 és 125 köbcentis benzinessel egyenértékű verziót is terveznek belőle.