Kezdő kalandorok, szevasztok!

2021.12.07. 11:34

Amikor túraenduróról beszélünk, elsőre olyan komoly gépek jutnak az eszünkbe, mint mondjuk az R 1200 GS, vagy a KTM 1290 Super Adventure R, de legalábbis a nagy gyártók közepes kalandmotorjai. Nyilván ebben a műfajban sem hátrány, ha van erőtartalék, de a kezdő vagy fiatal motorosokat sem kell azért megfosztani a lehetőségtől, hogy túraenduróra üljenek.

Rieju-Aventura-125-Modelljahr-2022-169FullWidth-80a340a6-1855918

A Rieju Aventura 125 az A1-es jogosítványkategóriában kínál alternatívát, tehát a legfeljebb 125 köbcentis és 11 kilowattos (15 lóerős), na meg 0,1 kW/kg teljesítmény-tömeg arányú gépek mezőnyében. A folyadékhűtéses, befecskendezős egyhengeres meg is közelíti a felső határt a maga 13,5 lóerejével. Persze a nagy GS-ek kényelmes utazótempója még így is komoly kihívást jelenthet egy ilyen géppel, de nem is erről szól az Aventura.

Előre fejreállított villa, hátra állítható előfeszítésű monoshock rugóstag került, elöl-hátul a szegmenshez igazodó, hosszú rugóúttal. A lassítást és megállást elöl két 260-as, hátul egy 240 milliméteres tárcsa segíti, és a blokkolásgátlót sem spórolta ki a Rieju. A felnik fűzött küllősek, rajtuk aszfaltra és könnyebb terepre is alkalmas gumik feszülnek.

Az Aventura 125 a kereskedésekbe 2022 második felében érkezhet, az árazásról egyelőre nem árultak el részleteket.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.