DesertX: a legjobbat a végére hagyták

2021.12.13. 06:26

Nem tegnap volt már, hogy a Ducati először megvillantotta a DesertX tanulmányt: a 2019-es milánói motorszalonon mutattak egy vagány túraendurót, méghozzá léghűtéses blokkal. Idén ősszel aztán szépen elosztva, kétheti gyakorisággal mutatták be újdonságaikat, a sorban a legnagyobb durranást, a DesertX sorozatgyártású változatát hagyták a legvégére.

A külső nem sokat változott az akkori koncepcióhoz képest. Megmaradt a régi idők klasszikus enduróit idéző forma, dupla kereklámpával – de természetesen a mostani igényeknek megfelelően ledes változatban. A túraképesség érdekében alapból sem kicsi, 21 literes a tank, de felárért további nyolc literes kiegészítő tartály is kérhető. Ha az elsődlegesből kifogy az üzemanyag, a műszerfalon megjelenik egy értesítés, és válthatunk a másodlagos forrásra.

Persze a tanulmánynál megszellőztetett levegős blokkot hiába keressük. Helyette ott egy régi ismerős, a 937 köbcentis Testastretta 11° nevű V2-es. Ebben a frissített formában 1,7 kilóval könnyebb, 110 lóerőt ad le 9250-es fordulaton, és van hozzá 92 newtonméteres nyomatéka 6500-on. Megvan tehát a szükséges tartalék benne, legyen szó túráról vagy terepről. Ennek az erőnek menetkészen 223 kilogrammal kell boldogulnia.

Az elöl 21, hátul pedig 18 colos kerék KYB futóműelemekkel csatlakozik a DesertX-hez. A 46 milliméteres villa rugóútja 230 milliméter, míg a hátsó rugóstag 220-at tud rugózni. A két 320-as első féktárcsát a Brembo négydugattyús M50 nyergei harapják, és van kikapcsolható kanyar-ABS is. Ha pedig már a segédleteknél és az elektronikánál tartunk, a hat választható menetprogramból kettő terep-orientált: Enduro és Rally. Az IMU emellett kipörgésgátlót, egykerék-kontrollt és tempomatot is támogat, de van kétirányú gyorsváltó is.

A Ducati DesertX forgalmazása 2022 tavaszán indul, és lesz A2-es jogsival vezethető változata is.