Hoppá! Máris itt a Ducati elektromos gépe

2021.12.21. 07:24

Igen meglepő hírek robbantak október végéhez közeledve, ugyanis kiderült, hogy a MotoE promótere, a Dorna nem hosszabbít az egyedüli motorbeszállítóval, az olasz Energicával, helyettük a Ducati tölti majd be ezt a szerepet 2023-tól. Igen, az a Ducati, amelynek egyelőre nincs utcai elektromos gépe sem. Úgy fest, ez nem gátolta meg őket abban, hogy máris elkészítsék a MotoE-versenygépet.

Arról már korábban is beszéltek a Ducati vezetői, hogy nem jönnek zavarba csak azért, mert nincs saját elektromos modelljük. Fordítva közelítik meg a kérdést, és a versenysportban megszerzett tapasztalatokból építkezve fejleszthetnek majd utcai villany-Ducatikat.

Az első elektromos versenygépük, a V21L formailag nincs túlbonyolítva, nem szórták meg különféle szárnyakkal, helyette egységes, tiszta vonalvezetésű idomszettet kapott. A lengővilla és a segédváz egyaránt szénszálasak, természetesen minden egyes grammot igyekeztek megfogni az olaszok, amit csak lehetett. Az üzemanyagtankra hasonlító elem itt nyilván nem benzin tárolását szolgálja, de funkciója azért van: a burkolatokhoz hasonlóan ez is a technikát takargatja.

Mondjuk van is mit eltakarni, hiszen elég masszív akkucsomagra van szükség, a szabályok előírják, hogy a teljes versenytávon rendelkezésre álljon a maximális teljesítményt, azt pedig ki kell szolgálni. Az Energica gépeiből, valamint a Ducati újdonságának V21L elnevezéséből egyes források a 21 kWh-s kapacitásra következtetnek. A továbbiakat illetően, nyilván nem tehettek mást, mint hogy a felső polcokról válogatnak. A futóművet az Öhlins, a fékeket a Brembo, a kerekeket a Marchesini szállította.

Az első tesztek már meg is voltak, a tesztpilóta, Michele Pirro pedig elismerően szólt a tapasztalatokról. Nyilván nem is várhatta senki, hogy majd pocskondiázza a forradalmi újdonságot, de úgy fogalmazott, hogy a V21L sok szempontból olyan élményt nyújtott, mint a MotoGP-gépek.