Szokatlan blokk fejlesztésébe kezdett a kínai Colove

2022.01.03. 12:04

Noha a nyolcvanas-kilencvenes években még kimutatható számban voltak 400 köbcentis, vagy annál is kisebb négyhengeres blokkok – gondoljunk csak az FZR400-ra, a Suzuki GSX-R400-ra vagy a Honda CBR400RR-re –, ma már finoman szólva sem ez a jellemző. Vannak persze próbálkozások, a Kawasaki például a ZX-25R-rel hozott vissza valamit ebből a hangulatból, most pedig Kínában munkálkodnak hasonlón.

A Colove nevű motorgyártóról nem igazán szoktunk írni a Totalbike-on, de ha már ilyen furcsa vállalkozásba kezdtek, érdemes vetni rájuk egy pillantást. A kategória klasszikus japán sportgépeihez képest nagyobb furattal, viszont rövidebb lökettel képzelik el a saját variációjukat a témára. Ez azt jelenti, hogy 59 milliméteres a furat, 36,5 a löket, míg a kompresszióviszony 13,1:1.

Ettől a felépítéstől nagyjából 74 lóerőt remélnek, amit 13500-as fordulaton ad majd le a sornégyes, csúcsnyomatéka 44 newtonméter – utóbbi 12000-nél jelentkezik. A nagy öregeknél tehát összességében izmosabb lehet a kínai átirat. Egyelőre csak a blokkfejlesztésről vannak hírek, a köré épülő motorkerékpárról nem sokat tudni. Vélhetően sportgépben gondolkodik a Colove, méghozzá idei premierrel.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.