2022.01.06. 08:23

Kihirdették az Év Motorkerékpárja Európában elnevezésű díj győzteseit, a szavazásban tíz európai szaklap képviselői vettek részt. Az elismerést idén a Ducati Multistrada V4 S-nek ítélték oda. Nem is érdemtelenül, hiszen az olaszok túraendurója sok újdonságot hozott, a friss monocoque vázba a desmodromikus vezérléssel szakító blokk került. Emellett fullos elektronikát, egyebek mellett első és hátsó radart is kapott.

2021-Ducati-Multistrada-V4-S-136-scaled

A második helyet némi meglepetésre a Harley-Davidson csípte meg. Az amerikai gyártó első túraenduróját, a Pan Americát már nagyon várta a világ. Nem okozott csalódást, igazán nagyot gurítottak vele, nem látszik, hogy mekkora késéssel érkeztek meg a túraendurós szegmensbe, rögtön elsőre olyan gépet raktak össze, amelyet simán oda lehet állítani az európai és japán konkurensek mellé.

A dobogó harmadik foka a Yamaha Tracer 9-é, amely egy jól sikerült crossover, az elődhöz képest minden olyan területen javítottak rajta, ahol kritika érte. Lecsúszott a top 3-ról, de azért elég jó értékelést kapott a Ducati Monster a negyedik helyen, ötödik az Aprilia RS 660, hatodik a Trident 660. A modellfrissített Yamaha MT-09 a hetedik, megelőzve a Triumph Speed Triple RS-t, a Honda Africa Twin 1100-at és az Aprilia Tuono 660-at.

A legjobb tízből már kicsúszott a Suzuki Hayabusa, amely a két legjobb helyezést elért BMW-vel, az M 1000 RR-rel és S 1000 RR-rel végzett holtversenyben.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.