Kapásból három újdonsággal tér vissza az indiai Jawa-mutáns, a Yezdi

2022.01.17. 09:01

Betartotta ígéretét a Classic Legends, a Mahindrához köthető vállalat a Jawa és a BSA után a Jawa indiai mutációjának számító Yezdit is feltámasztotta. Ha pedig már belefogtak, nem végeztek félmunkát, rögtön három új modellt mutattak.

A három gép közös alapokon nyugszik, természetesen nem fejlesztettek külön-külön blokkot mindegyikhez. Sőt, lényegében egyikhez sem, ugyanis az Indiában forgalmazott Jawa Perak 334 köbcentis egyhengereséhez nyúltak. Igaz, a hangolással kicsit játszadoztak, hogy legalább nagyjából különböző karaktert adjanak a modelleknek.

Alapkivitelnek tekinthető a Yezdi Roadster, amely a márka korábbi, Roadking nevű gépének szellemi örökébe lép. 29,7 lóerőt tud 29 newtonméter mellett, és egy abszolút klasszikus stílusú motorkerékpár. A Yezdi Scrambler is ugyanezt tudja, csak a körítés más, emelt sárvédőt kapott – miközben fura módon meghagyták az alapkivitelűt is –, hurkás ülést, védőrácsot a fényszóróhoz.

A csúcsot a Yezdi induló kínálatában a túraenduró, a Yezdi Adventure képviseli, amely szó szerint egy picivel erősebb csupán, 30,2 lóerőt tud. Itt például a bukócsővel variáltak, valamint a dobozrendszerre fektették a hangsúlyt. Ennél mára futóműhöz is nyúltak, a másik kettő Yezdivel ellentétben az Adventure monoshockot kapott hátra. A fékek ellenben egységesek: elöl 320-as, hátul 240-es a tárcsa.

A Yezdi elsősorban a Royal Enfield riválisa lehet, a Meteor 350, az érkező Scram 411 és a Himalayan területén próbál vadászni. A Roadster nagyjából 830 ezer forintnyi összegért vihető haza Indiában, míg a Scrambler 880, az Adventure 890 ezernek megfelelő rúpiáért.