Nagyon gonosz a Colove 400RR

2022.03.02. 10:04

Január elején írtuk meg, hogy a kínai Colove a nyolcvanas-kilencvenes évek négyhengeres, 400 köbcentis japán sportmotorjainak szellemi örökségét porolja le és viszi tovább, ugyanis éppen egy ilyen blokkot fejlesztenek, hamarosan pedig a köré épülő motorkerékpárt is leleplezik. Most meg is érkezett a 400RR.

Külsőre igen agresszív, már-már gonosz tekintetű sportmotorral van dolgunk, amely aerodinamikai téren a MotoGP-ből merít ötleteket. Elég, ha csak a fejidom két oldalánál lévő kis szárnyakat nézzük, amelyek egyfajta harcsapofát kölcsönöznek a gépnek. Márpedig a harcsa ragadozó.

Amúgy a motorblokkot tekintve nincs nagy meglepetés. Ahogy ígérték, a 400 köbcentis blokk furata 59, lökete 35,6 milliméter, kompresszióviszonya 13:1. 13500-as fordulaton 74 lóerőt ad le, 44 newtonméteres csúcsnyomatéka 12000-nél jelentkezik. A régi japán klasszikusoktól tehát kialakításában (lásd: furat-löket) is különbözik, ráadásul izmosabb is.

Ehhez 160 kilogramm alatti súly párosul, a végsebesség pedig 220 km/h körül alakul. Ugyanakkor olyan részleteket még nem tettek közzé a kínaiak, mint például a fékekre vagy futóműre vonatkozó adatok. Utóbbiról annyi már bizonyos, hogy egyoldali lengőkarral kapcsolódik a vázhoz a hátsó kerék, míg az első villa fejreállított.

A Colove amúgy máris készül a következő nagy dobásra. 800X néven lassan sorozatgyártásba megy túraendurójuk, amelynek 105 lóerős sorkettese igencsak hasonlít a KTM LC8c blokkjára. Ugyanazzal a kéthengeressel látják majd el a 800R roadstert és a 800RR sportmotort.