Elektromos gyerek-krosszmotor a Hondától

2022.03.10. 08:34

A nagy, tradicionális motorgyártók egyelőre nem kényeztetik el a vevőket mindenféle elektromos gépekkel, az efféléket inkább a kis, fiatal, kimondottan elektromobilitásban utazó cégeknél érdemes keresni. Persze időről időre azért feltűnnek villanyrobogók vagy gyerekmotorok, utóbbira jó példa az Indian eFTR Mini, vagy éppen a Honda újdonsága, a CRF-E2.

A japánok nem teljesen egyedül készítették az elektromos gyerek-krosszmotort, hanem a Greengerrel szövetkeztek. A terepgép egy 48 voltos, kefe nélküli egyenáramú motort kapott. Teljesítménye nagyjából a benzines 50-esek szintjét hozza, mindössze 1,6 lóerő, ami nyilván összhangban van a célközönséggel, rövid ideig viszont akár több mint a dupláját, 3,4 lóerőt is képes leadni. A nyomaték 5,6 Nm, de pillanatnyi maximumként akár 25 newtonmétert is tudhat.

Az akkucsomag sem kifejezetten nagy, 20 amperórás, vagy ha úgy tetszik 960 wattórás. De hát nem is hosszú távú utazásra való a kismotor, hanem mókázásra. Azt pedig egy töltéssel akár két órán át biztosítja, ha ideálisak a körülmények. Amúgy az aksi könnyen cserélhető is. A rugóút elöl 10, hátul 21 centi, míg a megállást 190 milliméteres tárcsák segítik. Az ülésmagasság 63-65 centi között állítható, a terhelhetőség 45 kiló.

A maga 2950 dolláros, vagyis bő egymillió forintos árával a CRF-E2 nyilván nem az átlagos magyar óvodások és kisiskolások kedvelt első terepmotorja lesz, de egészen biztosan meglesz a maga közönsége.