Itt a Royal Enfield Scram 411, és máris kívánjuk

2022.03.16. 11:55

Február közepén már egy kiszivárgott prospektus képein láthattuk a Royal Enfield legfrissebb modelljét, a Himalayan lecsupaszításával és enyhe átfaragásával előállított Scram 411-et. Most végre hivatalosan is bemutatták az indiai scramblert, ami igen vagányra sikerült.

A gyáriak a premier során elmondták, hogy nekik nemcsak a külső volt a fontos, mint sok más márkánál, amikor scramblert készítenek, hanem a használhatóság, mind közúton, mind az aszfaltról letévedve. De mi mást is mondanának, ha el akarnak adni egy új terméket?

Mindenesetre a váz nem változott érdemben a Himalayanhoz képest, és a 411 köbcentis, levegős egyhengerest sem piszkálták. Éppúgy 24 lóerőt tud 6500-as fordulaton, csúcsnyomatéka 4000-nél 32 newtonméter. Ezzel nyilván nem a mindent vivő kalandmotorok legfőbb ellensége, de a mindennapokban azért használható.

Az első villa is maradt 41 milliméteres, a hátsó rugóstag is megegyezik a Himalayanéval, ám míg hátul a 180 milliméteres rugóút is megmaradt, addig elöl 200-ról 190 milliméterre csökkentették, az pedig már korábban kiderült, hogy a 22 centis hasmagasság helyett egészen 20-ig mentek le. A 21 colos első kereket dobták egy 19-es kedvéért, a 17-es hátsót megőrizték.

Ez utóbbi már látványos változás a túraenduróhoz képest, csakúgy mint a lecsupaszított megjelenés, megszabadultak ugyanis a scrambler műfajban fölöslegesnek tetsző idomoktól, és az első sárvédő is lejjebb került. Az első fényszórót alig öleli körül valami, a nyereg pedig egyszemélyes, igaz, az ígéretek szerint hosszabb távon is kényelmes. Ha pedig már távolságokról esett szó: a 12,5 literes tankkal nagyjából 400 kilométert lehet megtenni.

A Scram 411 ára még nem ismert, legfeljebb a Himalayan 1,8 millió forint körüli ára lehet kiindulási pont – valószínűleg annak a közelében lesz a scrambleré is. A forgalmazás várhatóan nyár elején indul.