Megérkezett a Yamaha E01, de van itt valami szokatlan

2022.03.22. 09:22

A hónap elején még csak beszéltek elektromos terveikről a Yamaha vezetői, nem sokkal később viszont már felfedték az új Neo's-t, amely teljesítményben és menettulajdonságokban nagyjából az ötvenes benzinesek szintjét hozza. Most pedig itt van egy másik újdonság, az E01, amely egy kategóriával feljebb játszik, és a 125-ös belső égésűek ligájára tör rá.

Vonalvezetésébe itt-ott talán bele lehet látni egy kis NMAX125-öt, de annál azért szögletesebb az E01, orra laposabb, elöl ikerlámpákat kapott, és erre a részre került a töltőcsatlakozó is. Na, meg persze hiába keresnénk például kipufogót is.

Ami a technikát illeti, az E01 kapott egy 8,1 kilowattos villanymotort, vagyis átváltva 11 lóerő a teljesítménye, nyomatéka pedig 30 newtonméter. A gyáriak 104 kilométer körüli hatótávot ígérnek, az akkumulátor ugyan kivehető, de nem tartozik abba a szabványos és csereszabatos körbe, mint a Neo's esetében. Van viszont háromféle töltőrendszer: normál, hordozható és gyors. Utóbbival egy óra alatt el lehet érni a 90 százalékos szintet.

Az E01-et azonban a tervek szerint kezdetben nem lehet megvenni. Ehelyett májustól indul egy olyan lízingprogram Japánban, amelynek keretein belül a 20 évnél idősebb, kisebb kategóriájú jogosítvánnyal és saját bankkártyával rendelkező jelentkezők vehetik használatba a gépet. Ennek havidíja 20 ezer jen, azaz közel 60 ezer forint lesz. Európába később hozzák majd a modellt, és nem kizárt, hogy először a nagyvárosokban alakítanak ki közösségi megosztó szolgáltatást.