50 lóerős 450-es lesz a CFMoto keménynek remélt sportgépéből

2022.03.30. 09:54

Tavaly ősszel mutatta meg SR-C21 névre keresztelt tanulmányát a kínai CFMoto. Akkor a külsőségek alapján úgy tűnt, egy elég kemény sportgéppel lesz dolgunk, az idomszettet a minél jobb aerodinamikai tulajdonságokra koncentrálva dolgozták ki, még kis szárnyakat is kapott a koncepció. A legtöbb forrás 700-800 köbcentis blokkot saccolt hozzá, de voltak olyanok, akik egyenesen egy KTM-származék 990-esre számítottak. A valóság ennél sokkal visszafogottabb.

277467536 394380869182191 8695835619604786176 n

Megjelent ugyanis egy kép a kínai márka hivatalos közösségi oldalán, amelyen a nevet is feltüntették: 450SR. Ebből aztán kitalálhatjuk, hogy 450 köbcentis sportmotorral van dolgunk, amely az ígéretek szerint erőben az 500-asok, súlyban a 250-esek szintjét hozza majd. A soros kéthengeres kereken 50 lóerőt tud, mellé 39 newtonmétert – ez nagyjából a Honda CBR500R vagy éppen a Kawasaki Ninja 400 értékeivel van pariban. A végsebesség 190 km/h.

Ami a futóművet illeti, egyelőre annyit tudni, hogy fordított első villát, hátra pedig monoshockot kap, a fékrendszer igazodik a teljesítményhez, tehát elöl is beérték egy tárcsával. Szériatartozék viszont a Bosch 9.1 ABS.

Elsőre persze csalódottak lehetnénk a nagy mellénnyel beharangozott tanulmány után, de jobban belegondolva azért ez egy logikus lépés. Jó árképzéssel simán elképzelhető, hogy valós alternatívát jelentenek akár a Honda, a Kawasaki vagy mások hasonló kategóriás sportmotorjai ellen, míg a nagyobb köbcentis mezőnyben talán kevésbé komolyan vehető szereplővé váltak volna.