Bemutatta 450-es sportgépét a CFMoto

2022.04.12. 11:23

Jó ideje várjuk már a kínai CFMoto legújabb sportmotorját, és bár eleinte azt reméltük, hogy egy igazán kemény sportmotorral jelentkeznek, március vége óta tudjuk, hogy sokkal visszafogottabb lesz a végeredmény, mint az előzetes pletykák mutatták. Most végre leleplezték a 450SR-t.

A 450 köbcentis soros kéthengeres kereken 50 lóerőt tud, legnagyobb nyomatéka 39 newtonméter, minderre pedig 168 kilogramm jut menetkész állapotban. Új fejlesztésű blokkról van szó, amely könnyebb és kompaktabb, mint a kínai gyártó többi, hasonló lökettérfogatú gépe, és karaktere is teljesen más.

Az SR-C21 tanulmányon látott egyoldali lengőkart kétoldali lengővillára cserélték hátul, talán később egy finomabb 450SR-R változaton láthatjuk viszont azt a megoldást. A fékeket illetően a koncepció dupla Brembo tárcsáiból csak egy maradt elöl, de legalább az nem kicsi, 320 milliméteres, hozzá egy radiálisan rögzített nyereg párosul. Hátul 220-as tárcsába harapnak a betétek, és alap a Bosch ABS is.

A formaterv Riminiben, a Modena 40-nél készült, mondjuk elég ütős is lett. A kis szárnyacskákat MotoGP-gépekről kölcsönözték, és itt sem csak esztétikai szerepük van. 120 km/h-s tempónál mintegy két kilónyi leszorítóerőt termelnek. Ülésmagasságból három fokozatot választhatunk: 785, 795 vagy 815 millimétert.

Egyelőre annyit tudni, hogy Kínában 1,8 millió forintnyi jüanért lehet előrendelni a 450SR-t, arról viszont még nincs információ, hogy más országokba mikor juthat el. Elvileg globális modellnek tervezik, de jelen formájában az európai A2-es jogsi követelményrendszerének nem felel meg.