Mozgásban az elektromos Ducati

2022.04.19. 12:00

Tavaly ősszel elég nagyot szólt a bejelentés, miszerint a 2022-es szezon végével lejáró szerződésű Energica helyett 2023-tól immár a Ducati lesz a MotoE hivatalos és kizárólagos motorbeszállítója. Már csak azért is meglepő volt mindez, mert a kimondottan elektromos motorkerékpárokban utazó Energica helyét egy villanyhajtású géppel egyáltalán nem rendelkező gyártó veszi át. Kicsivel karácsony előtt meg is mutatták a V21L kódnevű prototípust.

A tesztelés már javában zajlik, legutóbb a vallelungai versenypályán űzték a motort, amit le is videóztak. Míg a sorozat jelenlegi gépe, az Energica Ego egy utcai modellen alapszik, addig a V21L-ről ez nem mondható el. A Ducati éppen fordítva gondolkodik: először tapasztalatokat szereznek a versenysportban, majd azok alapján készítik el a jövőben a bárki által megvehető típusokat.

Egyelőre csak annyi biztos, hogy a teszten a MotoGP-t is megjárt, de jobb eredményeket az alacsonyabb kategóriákban felmutató Alex De Angelis ült a V21L nyergében. A tapasztalatokról ugyan beszámolt Roberto Cané, a cég e-mobilitási igazgatója, de csak azt a sablonszöveget lehetett tőle hallani, hogy a fejlesztéssel egy pillanatnyi szünetet sem tartottak, jó úton haladnak, az előrehaladás kielégítő, és már több jelentős olasz versenypályán is kipróbálták a motort.

Mást nyilván nem is mondhatott volna ebben a helyzetben, de az, hogy igazából milyen lesz a Ducati MotoE-gépe, csak jövőre derül ki. A versenykilométerek megmutatják, mennyire tartós és megbízható a technika, a köridőket pedig lehet majd az ideihez méricskélni.