Két utcai gépet mutatott a GasGas

2022.04.28. 10:15

A GasGast leginkább terepmotorjairól és triálgépeiről ismerhetjük, most azonban két utcai modellt lepleztek le. Ezek közös platformra épülnek, és mivel a márka ugyanúgy a Pierer Mobility Group tagja, mint a KTM, nem meglepő a szoros rokonság a KTM 690 Enduro R-rel és SMC-R-rel.

A GasGas SM 700 supermotóban és ES 700 dual sport gépben egyaránt 693 köbcentiméteres, folyadékhűtéses egyhengeres dolgozik. 74 lóerejét 8000-es fordulaton, míg szintén 74 newtonméteres nyomatékát 6500-on adja le. Mindkettő kapott csúszókuplungot, valamint mindkét irányban működő gyorsváltót. 13,6 literes tankjuk is megegyezik.

Természetesen több jelentős különbség is van a kettő közt. Az SM 700 futóműve a WP-től jön, elöl 48 milliméteres Apex villa, hátul szintén Apex rugóstag alkotja, elöl 22, hátul 24 centi a rugóút, a 17-es kerekeken Continental ContiAttack SM Evo gumik feszülnek. Az első, 320 milliméteres féktárcsát Brembo monoblokk nyereg harapja. Az ES 700 ezzel szemben a WP Xplort kapta, elöl-hátul egyaránt 25 centit rugózik, hogy terepre is alkalmasabb legyen, kereke pedig elöl 21, hátul 18 hüvelykes, ezeket Continental Twinduro TKC 80 gumikkal szerelik.

Míg a dual sport ülésmagassága 935 milliméter, addig a supermotóé 899 milliméteres. Száraz tömegben is van egy pici különbség: előbbi 146, utóbbi 148 kilogrammot nyom. A két gép egyaránt kétféle menetprogramot kapott, ezek egyike azonos: a Mode 1 szabályozható gázreakciót nyújt, kanyar-ABS-t és dőlésszög-érzékeny kipörgésgátlót. A Mode 2 a supermotónál közvetlenebb gázreakciót, supermoto-ABS-t és engedékenyebb kipörgésgátlót, a dual sportnál viszont ez a terepmód, kikapcsolt dőlésszög-érzékeny segédletekkel, finomabb gázreakcióval.