Limitált szaladgálós MotoGP-köntösben

2022.04.29. 13:40

Ha egy motorgyártónak van egy eredményes versenyzője valamelyik rangos sorozatban, mondjuk a MotoGP-ben vagy a Superbike-vébén, abból ügyesen lehet hasznot húzni más frontokon is. Például azzal, ha dobnak egy versenymatrica-szettet a sportgépeikre, akár a kisebb köbcentisekre is. Vagy valamire, ami egyáltalán nem sportmotor. Nyilván a Hondától sem idegen a műfaj, most éppen az RS-X-ből lett Repsol Edition.

honda-introduces-2022-rs-x-repsol-edition-in-malaysia

Bár szegény Marc Márquez nem a legjobb időszakát éli, mire visszakapaszkodna az élbolyhoz, mindig közbejön valamilyen sérülés, de azért azt senki nem vitatja, hogy extraklasszis, és rajongói is vannak szerte a világban szép számmal. Ezzel a géppel most éppen az ázsiai rajongókat célozzák meg. Nagy extrát persze ne várjunk a versenyjelmezbe öltöztetett RS-X-től, ami gyorsabbnak néz ki így, mint amilyen valójában.

A 149 köbcentis egyhengeres 16 lóerőt és 15 newtonmétert tud, ami ebben a műfajban átlagosnak mondható. Az üzemanyagot PGM-FI befecskendezés adagolja, a lóerők pedig hatfokozatú manuális váltón keresztül jutnak a hátsó kerékhez. A fék elöl-hátul tárcsa, és jár hozzá blokkolásgátló is. Az LCD-kijelző fokozatkijelző funkcióval is rendelkezik. A tank 4,6 literes, ami nem hatalmas, de egy ilyen takarékos motornál elég hosszú hatótávot ígér.

Mindössze ötezer példányra korlátozzák a darabszámot, tehát a műfajhoz és a célpiacokhoz mérten igencsak limitált szériáról van szó. Ára átszámolva durván 380 ezer forint.