Bitangul néz ki a Combat új Bombere

2022.05.06. 12:30

Ahogy azt annak idején mi is megírtuk, a Confederate-ből nagy egyházszakadást követően két új márka nőtt ki: a Curtiss Motorcycles és a Combat Motors. Utóbbitól aztán meg is kaptuk a Confederate Wraith egyenesági leszármazottját, a Combat Wraith-et, most pedig itt egy másik újdonság, a Bomber. Oké, ezekben a vészterhes időkben nem a legszerencsésebb név egy motorkerékpárt Combat Bombernek nevezni, az igaz.

Persze a név is árulkodó, hiszen az FA-13 Combat Bomberre, a Confederate korábbi gépére utal, és ránézésre már az első villából is egyértelmű a Confederate-örökség. Őséhez képest azonban az újdonság kapott egy friss, más pozíciójú ülést, és a kormányt, valamint a lábtartókat is úgy igazították, hogy cruiseresebb legyen a motoros testhelyzete.

Az alumínium monocoque váz kézzel készült, majd az S&S 56 fokos hengerszögű V2-esét faragták bele. A gigantikus kéthengeres 2163 köbcentiméteres, 120 lóerőt és 197 newtonmétert tud, ezzel a Bomber végsebessége 257,5 km/h. Mindehhez 254 kilogrammnyi menetkész tömeg párosul.

Az mondjuk aligha fenyeget minket, hogy rohanjunk megvenni, ugyanis bő 44 millió forintnak megfelelő árcédula díszeleg rajta, amivel a Combat Motors palettájának legdrágább darabja. Mondjuk, egy olyan gyártóról beszélünk, ahol még a belépőszintet is egy csaknem 38 milliós motorkerékpár, az F-117 Fighter jelenti.