Aprilia-blokkal jön a 250-es Malaguti Drakon

2022.06.02. 07:31

Hosszú idő után tavaly feltámasztotta a Drakon nevet a Malaguti – igaz, már az olasz márka is az osztrák KSR Group fennhatósága alatt működik. Akkor először a Drakon 125 prototípusát mutatták be, most pedig egy fokkal feljebb lépnek a lépcsőn: jön a Drakon 200.

POHW56NZJJB4PPDOSAY3DIAE7Q

A gyártási költségek alacsonyan tartása érdekében ezúttal is Kínában folyik majd a gyártás, méghozzá a Zonghsenre bízzák a folyamatot. Ha a kínai gyártók között presztízs- vagy minőségi sorrendet kellene felállítani, a Zongshen minden bizonnyal a jobbak közé kerülne, a Piaggióval is van közös vállalatuk, és Apriliákat gyártanak hazai környezetben.

Nem túl meglepő, hogy technikai megoldásokért is az Apriliákhoz nyúlnak. A 249 köbcentis egyhengerest például a kínai piacos GPR 250 – GPR 250S párostól kölcsönzik. Ezt a kettőötvenest a Tuono 125-ből és RS 125-ből ismert 125 köbcentis feljebb pöckölésével alakították ki. Furata 72, lökete 61,2 milliméter, 28 lóerő mellett 22 newtonmétert tud. Minderre 150 kilogrammos tömeg jut.

A kínai gyártás ellenére minden jel arra mutat, hogy elsősorban az európai piacra szánják a 250-es Drakont. A hivatalos bemutató és a piaci bevezetés ideje egyelőre nem ismert, ahogyan az árazásról sem tudni konkrétumokat.