Kiderült, mit tud a Ducati MotoE versenygépe

2022.07.01. 10:18

Első elektromos motorkerékpárján dolgozik éppen a Ducati, ráadásul nem is akármilyenen, hiszen jövőre ők váltják a MotoE jelenlegi beszállítóját, az Energicát, így versenymotorral kezdik a villanyos pályafutásukat. Korábban már mutattak videót, amelyen mozgásban láthattuk a V21L-t, most pedig itt vannak a műszaki adatai is.

A nyilvánosságra hozott információkból kiderül, hogy 150 lóerőt és 140 newtonmétert tudtak kihozni belőle, azaz teljesítményben ugyan elmarad mondjuk egy Panigale V4 S-től, de nyomatékosabb annál. Mindehhez ráadásul 225 kilogrammos tömeg társul, tehát a maga nemében elég könnyűnek számít a V21L, olyannyira, hogy a Dorna és a FIM szabályzata szerinti maximumtól 12 kilóval el is marad. A mugellói tesztek során 275 km/h körüli végsebességet mértek az olaszok, ez pedig elég meggyőző, csaknem 18 km/h-val több, mint amire az aktuálisan használt versenygép, az Energica Evo Corsa képes.

Az idomok alatti felépítésről elmondható, hogy a monocoque vázban kapott helyet az akkupakk – maga az aksi úgy 110 kilót tesz ki a teljes súlyból. Ehhez kapcsolódik egy első és egy hátsó segédváz. Az akkumulátor 1152 darab 21700-as cellából épül fel, ezek 21 milliméter átmérőjűek és 70 milliméter hosszúak darabonként. A teljes kapacitás 18 kW, és 45 perc alatt lehet feltölteni 80 százalékra. A 18 ezres fordulatú villanymotor az akku alatt kapott helyet, és mindössze 21 kilót nyom.

Ami a futóművet illeti, elöl 43 milliméteres Öhlins NPX 25/30 villát, hátul TTX36 rugóstagot találunk. A fékek a Brembótól jönnek, előre szokatlanul méretes, 338,5 milliméteres tárcsákat szereltek, GP4RR M4 32/36 nyergekkel. Hátul szokványosabb méretet alkalmaztak, 220-as a tárcsa, a fékpedált pedig igény szerint akár a bal, akár a jobb lábhoz lehet tenni. A gázt és a féket is lehet mappingelni, van kipörgés- és egykerekezés-gátló is.

Kíváncsian várjuk, milyen lesz élesben a Ducati elektromos versenymotorja. Arról még nincsenek konkrétumok, hogy mikorra tervez utcai villanygépet az olasz márka, de a MotoE tapasztalatokat minden bizonnyal hasznosítani tudják majd.