A Gas Gas és a sprintversenyek is érkeznek a MotoGP-be

2022.08.22. 09:44

A motorsportban nagyon sokat számít a gyorsaság, és nemcsak a pályán. Ami májusban még csak találgatás, júliusban eggyel valószínűbb lehetőség volt, mostanra biztossá vált: a Gas Gas gyári csapatot indít a MotoGP-ben 2023-ban. Azonban az első hírekkel ellentétben nem a kivonuló Suzuki helyén, hanem ahogy azt már később felvetették, a Tech3-KTM alakul át.

Pol-Espargaro-MotoGP-2023-GasGas-scaled

Ahogy arra számítani lehetett, természetesen nem egy vadonatúj versenymotor fejlesztését zavarják le fél év alatt, hanem a Pierer Mobility Group tagjaként a KTM-től kapnak RC16-osokat teljes gyári háttérrel. Ebből kifolyólag aztán kedvezményeket sem kapnak: ugyanazok a homologizációval és teszteléssel kapcsolatos szabályok vonatkoznak rájuk is, mint a KTM-re.

Már az első pilóta nevét is bejelentették: a Hondától távozó Pol Espargaró egészen biztosan Gas Gas nyeregben ül majd jövőre. Ő két évre írt alá az új istállóhoz. Csapattársának kiléte még kérdéses, a jelenlegi felállásban szereplő Remy Gardner és Raúl Fernandez szerződése egyaránt lejár az idei év végén, utóbbi távozását korábban már meg is erősítették. Képben lehet még a gyári KTM-et Jack Miller érkezésével elhagyó Miguel Oliveira is, de őt az LCR Hondával és a Gresini Ducatival is hírba hozták már.

Szintén a MotoGP jövő évi szezonjával kapcsolatos hír, hogy bevezetik a sorozatban a sprintversenyeket. Ezek minden versenyhétvége szombatján lesznek, délután három órai rajttal, a táv pedig nagyjából a főfutaménak a felét teszi ki. A sprintek nem szólnak bele a rajtsorrendbe, az továbbra is a Q1-ből és Q2-ből álló időmérőn alakul ki, és a sprintversenyre is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a teljes hosszúságúra. Kivéve persze a pontokat: az első helyezett 12, a második 9, a harmadik 7 egységgel gazdagodik, innentől egyesével csökken a megszerzett pontok száma, a kilencedik már csak egyet kap.