R1 GYTR: ilyen közel még nem voltál a Superbike-hoz

2022.09.07. 11:17

Furcsán mutat egymás mellett a GYTR négy betűje, de nem a gyötör szó bénácska rövidítése akar lenni, hanem a Genuine Yamaha Technology Racinget takarja. A japán motorgyártó ezzel a megjelöléssel kifejezetten versenypályára kifent célgépeket készít, táplálkozva a sportban megszerzett tapasztalatokból. Most az R1-ből készült mindjárt két változat: a GYTR és a GYTR Pro.

Ezek közül az úgymond alapmodell, a sima GYTR 25 versenyspecifikus alkatrészt kapott, köztük új ECU-t, rozsdamentes acél fékcsöveket, Brembo Z04 betéteket, Bridgestone R11 gumikat. Az Akrapovic versenykipufogót a specialista a Yamahával együttműködésben fejlesztette. Összességében azt mondják, a módosítások a FIM Superstock 1000 szabályrendszeréhez igazították az R1-est.

A GYTR Pro pedig a gyáriak szerint az a gép, amely a legközelebb visz a Superbike-vébé specifikációihoz. Alapjaiban a tavaly bemutatott, Valentino Rossi előtt tisztelgő VR46 Tribute kivitellel rokon. A sima GYTR-hez képest új hátsó lengővilla, Marchesini felnik, szénszálas segédváz, Öhlins FGR 400 villa, és új, az alacsonyabb súlypontot támogató benzintank jellemzik. Na, meg limitált példányszám.

A forgalmazás a tervek szerint jövőre indul. Az alap GYTR esetében 25-30 ezer eurós, azaz akár 12 millió forintos árra lehet számítani, a Pro ennél is többe kerül majd.