V4 Rally: itt a terepesebb és túrásabb Multistrada

2022.09.30. 10:02

Egy új Multistrada-verzióval folytatta a 2023-as újdonságok bemutatását a Ducati. Az olaszok leleplezték a V4 Rallyt, amelynek nevéből már következtethetünk is arra, hogy valamivel terepképesebbé tették a túraendurót az eddigi variánsokhoz képest. Sőt, túrásabb is lett.

Utóbbi szempontot szolgálja a 40 milliméterrel magasabb és 20 milliméterrel szélesebb szélvédő. Szélesebb lett a vezető lábtartója, amely kapott egy kivehető gumibetétet, míg a hátsó részt úgy alakították ki, hogy az utas is kényelmesebben üljön, több hely maradjon számára, ennek érdekében a túradobozok rögzítési pontjait is hátratolták. A 22 literről 30-ra növelt tankkapacitás hosszabb hatótávot tesz lehetővé. A takarékosság jegyében a hátsó két hengert nemcsak alapjáraton, hanem kis tempónál is le tudja kapcsolni a motorvezérlés.

A terepességhez tesz hozzá a Skyhook DSS Evo futómű elöl-hátul 200 milliméteres rugóúttal – az alap eddig 170, illetve 180 milliméter volt. A kerékméret elöl 19-es, hátul 17-es maradt, és a Rally név ellenére a gumiválasztás inkább utcára helyezi a hangsúlyt, bár terepen sem teljesen elveszett: Pirelli Scorpion Trail II-vel szerelik a legújabb Multit. Az önszintező futómű (Auto-Levelling) automatikusan a terheléshez igazodik. A Minimum Preload (minimális előfeszítés) funkció pedig kis tempónál és megálláskor lehet hasznos.

A Rally is négy menetmódot kapott, ezek közül viszont az Enduro esetében az egyébként 170 lovas teljesítményt 114 lóerőre korlátozza a rendszer, és a dinamizmus, a gázreakció is a terepesebb használathoz igazodik. Ebben a programban a kipörgésgátló is másképp viselkedik, míg az egykerekezés-gátló és a hátsó kerékre vonatkozóan az ABS is kikapcsol.

A V4 Rally háromféle kivitelben érkezik majd a kereskedésekbe 2023-ban, de ebben piaconként azért lehet eltérés. Az Adventure Radar adaptív tempomatot és holttérfigyelőt kap, az Adventure Travel & Radar ezen felül alukoffert, markolat- és ülésfűtést. A csúcsmodell, a Full Adventure ezekre még rádob egy Akrapovic kipufogót és szénszálas első sárvédőt.