Még erősebb lett a BMW S 1000 RR

2022.10.04. 11:52

Tovább hegyezte az S 1000 RR-t a BMW, ez pedig részben számokban, részben pedig majd a versenypályán lesz érezhető. A bajorok a blokkon kívül a futóműhöz, az aerodinamikai csomaghoz, a dizájnhoz és az elektronikához is nyúltak.

A soros négyhengeres finomítása során három lóerőt találtak, így az eddigi 207 helyett immár 210 Euro 5-kompatibilis ló húzza az RR-t, és ehhez picivel többet is forog a főtengely: 13.750-et percenként, míg a maximális fordulatszám 14.600. A csúcsnyomatéknak sem a mértéke, sem a leadása nem változott, ugyanúgy 11.000-nél tudja a 113 newtonmétert.

A kipörgésgátló egy Slide Control funkcióval bővült, amely két fokozatban állítható, és leginkább a kanyarból való kigyorsításnál lehet jelentősége, de az ABS Próhoz társított Brake Slide Assisttal nemcsak a kanyarból kifelé, hanem befelé is kontrolláltan csúsztathatjuk a gépet. A futóművön és a vázon is csiszolgattak, az első villaszög például 0,5 fokkal lett laposabb, ezzel más adatok is változtak, köztük a tengelytáv, és összességében még precízebb irányíthatóságot ígérnek a gyáriak. Az aerodinamikát kis szárnyakkal igyekeztek javítani.

Az új S 1000 RR külsőre főleg az orr- és farrészt szemlélve különböztethető meg könnyen a kifutó modelltől. Három új színt is kínálnak hozzá: olyan fantázianeveken, mint a Blackstorm, Style Passion in Racingred és Lightwhite uni/BMW M.