Karbonvázzal és 600-as blokkal tér vissza a Horex Regina

2022.10.05. 12:49

A Horexről nem írunk túl gyakran, ami nem véletlen, hiszen nem sokmodelles tömeggyártóról van szó, sokkal inkább különlegességekben utaznak. A márka több nagy visszatérésen van már túl, VR6-os blokkjuk pedig a motorkerékpárok világában igazi kuriózumnak számít – na, persze autóban sem volt soha gyakori. Most viszont nem hathengerest villantottak, hanem egy ikonikus típusukat támasztották fel.

A Regináról van szó, amely a negyvenes évek végétől az ötvenes évek közepéig létezett, elég fontos modellje volt a Horexnek, sőt még versenyváltozat is készült belőle. Volt 250-es, 350-es és 450-es Regina, egyformán egyhengeres blokkal. Most, a feltámasztás során ezt a jellemzőt megőrizték, az új Regina Evo is egyhengeres, igaz, motorja nagyobb és erősebb: a 600-as maximum 48 lóerő leadására képes. Hatfokozatú váltó és lánchajtás tartozik hozzá.

A váz viszont jóval modernebb, az acélcső helyett immár szénszálas monocoque-ra épül a Regina Evo. Ez amellett, hogy jóval könnyebb, még merevebb is, mint az acélváz. Szintén szénszálas a lengővilla, ahol csak lehetett spóroltak a kilókkal, összesen 133 kilogrammot nyom a motorkerékpár. Előre hagyományos teleszkópvillát, hátra központi rugóstagot szereltek. Ami a világítást illeti, ott is van újítás, hiszen elöl adaptív a fényszóró, de hátul is ledes a lámpa.

A Regina Evo árát egyelőre nem közölték, ahogyan azt sem tudni, hogyan képzelik el a gyártást, mennyire lesz limitált a példányszám.