A Tracer 7 nagyobb féket, a 9 GT radart kapott 2023-ra

2022.11.08. 09:01

Bemutatta a 2023-as modellévre felfrissített Tracereket a Yamaha, és mind a 7, mind a 7 GT, mind a 9 GT esetében több érdekes változásról beszélhetünk. A 7-eseken például a 282 milliméteres helyett 298-asra cserélt első féktárcsák. Emellett az első villát is újrahangolták, aminek köszönhetően könnyebben irányítható, kezesebb gépet kapunk. Alapból jár előkészítés a gyorsváltóhoz, így azt utólag is egyszerű telepíteni.

Szintén új az ötcolos TFT-kijelző, felvértezve az úgynevezett Communication Control Unittal: a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül lehet okostelefont csatlakoztatni, és a kormányról is vezérelhetjük a rendszert. A képernyő kétféle grafikát tud, a Street vagy a Touring elrendezést választhatjuk. Az app is küld információkat a telefonunkra, így visszanézhetjük az útvonalat, a sebességi és gyorsulási adatokat, a dőlésszögeket, és az esetlegesen fellépő problémákat.

Az árakat várhatóan decemberben hozzák nyilvánosságra, a forgalmazás pedig a Tracer 7 esetében februárban, a 7 GT-t illetően májusban indulhat.

A Tracer 9 GT+ az előzetes várakozásoknak megfelelően megkapta a radaros rendszert. Ez egyben azt is jelenti, hogy a technológia elkezdett lejjebb szivárogni, és – például – a Ducati Multistrada V4 S-nél elérhetőbb gépeken is helyet kap. Persze a radaros Tracer ára sem ismert még, az viszont biztos, hogy ők is Bosch rendszert alkalmaznak.

Ezzel elérhető válik a radarvezérelt adaptív tempomat, amely az előttünk haladótól való távolságot figyelembe véve, a ride-by-wire gázmarkolat és a Unified Brake System segítségével szabályozza a sebességet. A rendszer nagyjából a 30 és 160 km/h közötti tartományban képes működni, a kormányról vezérelve akár 1 km/h-s vagy 10 km/h-s lépcsőkben is állítható. Bármely sebességfokozatban használható, a gyorsváltónak köszönhetően akár váltogatni is lehet anélkül, hogy kioldana, fékezésre viszont inaktívvá válik. Maga az adaptív tempomat amúgy finom lassításokkal operál, hogy ne lepje meg a motorost, ahol keményebb beavatkozásra van szükséges, figyelmeztetést ad.

Az új technológia több információt is jelent, aminek megjelenítéséhez új, 7 colos TFT-kijelzőt kapott a 9 GT+. Háromféle grafika közül választhatunk a kijelzőn, mindegyiket a radaros rendszerhez igazították, annak legfontosabb üzenetei kapnak nagy hangsúlyt rajta. Csatlakozni a Yamaha MyRide appon keresztül lehet, akár USB-vel, akár wifivel. Navigációra is alkalmas a képernyő, ez a Garmin Motorise alkalmazással valósul meg, szintén a telefonunkról, valós idejű közlekedési és időjárási adatokkal. Az ergonómia javítása érdekében a kormányon található kezelőszerveket is átalakították. Ezen kívül is találunk még újítást a 9 GT+-on: a hátsó féktárcsa 267 milliméteresre nőtt.

Az árazásra e modell esetében is várni kell decemberig, de természetesen az alap Tracer 9 GT-nél észrevehetően drágább gépre számíthatunk.