Itt a V-Strom, amiben már nincsen V
A Suzuki V-Stromnak mindeddig nemcsak a nevében volt V, hanem stílszerűen blokkból is ilyen elrendezésű hajtotta a japánok túraendurójának különféle változatait. Egy ideje viszont már tudni lehetett, hogy soros kéthengeres platformra térnek át. Most a milánói EICMA-n be is mutatták a sorkettes V-Stromot, a 800DE-t.
Az újdonsághoz egy teljesen új blokkot fejlesztettek, de a költséghatékonyság érdekében természetesen nem ez az egyetlen modell kapja meg a 83 lóerős kéthengerest, azon melegében leleplezték a GSX-8S-t is testvérmodellként. De most a V-Stromnál maradva: a Suzuki Intelligent Ride System három menetmódot és kétfokozatú ABS-t kínál, utóbbi terepre ki is iktatható. Az elektronikai csomagot gyorsváltó, egy Low RPM Assist nevű alacsony fordulati segéd, illetve a Suzuki Easy Start teszi teljessé.
Az acélváz is teljesen friss fejlesztés, a fordított első villa 220 milliméteres rugóutat tud, hátra egy enyhén ívelt lengőkar került, központi rugóstaggal, szintén 220 milliméteres rugózással. Az első kerék 21, a hátsó 17 colos. Szériafelszereltségnek számítanak a kézvédők és a műanyag motorvédő burkolat is.
A legújabb V-Strom forgalmazása jövő nyár elején indulhat, az ár még nem ismert. Három szín alkotja majd a kínálatot: fekete, szürke és sárga.