Visszatért a Honda Transalp

2022.11.08. 13:17

A járműiparban nem ritkaság mostanában, hogy egy-egy gyártó korábban nagyon jól csengő, de egy ideje nem használt nevekhez nyúl, esetleg meglévőket használ fel más modelleken is. Ez aztán sokszor vitákat szül, mint a villany-SUV-ként tetszelgő Mustang Mach-E vagy a szintén hobbiterepjárósított Mitsubishi Eclipse Cross esetében. Máskor pedig kellemes nosztalgiát okoz. A Honda is bátran nyúlt ikonikus elnevezésekhez, nemrég a friss Hornetet fedték fel, most pedig a Transalpot hozták vissza.

Az XL750-ként jelölt, középkategóriás túraenduróra egy ideje már lehetett számítani, a milánói motorszalonon pedig a nagy leleplezés is megvolt. A japánok kalandora egy új fejlesztésű, soros kéthengeres, 755 köbcentis blokkot kapott, adataiból nem meglepő módon kiderül, ugyanez dolgozik a Hornetben is. 91,8 lóerejét 9500-as percenkénti fordulaton, 75 newtonméteres nyomatékát 7250-nél adja le. Ahogyan a Hornet esetében is kiemelték, a 270 fokos főtengely-elékelés sajátos hangot és karaktert ad neki a kategóriában, a felső fordulatszám-tartományban jellegzetes, rekedtes üvöltéssel.

A blokkot egy acél hídvázba faragták be, előre 43 milliméteres, szeparált működésű Showa SFF-CATM villa került, hátra Pro-Link himbarendszerű központi rugóstag, a rugóút 200, valamint 190 milliméter. A kerekek 21, illetve 18 colosak, fűzött küllősek. A megállást elöl két 310-es tárcsa segíti kétdugattyús, radiális nyergekkel, hátra egy 256-os tárcsát szereltek, egydugattyús féknyereggel. A fékrendszert kétcsatornás ABS-szel is ellátták.

Az elektronikai csomagra is nagy hangsúlyt fektettek, van elektronikus gázmarkolat, az öt menetprogram pedig segít magunkra szabni a teljesítmény- és nyomatékleadást, a motorfék erősségét, és integrált az egykerekezés-gátló is. A legfontosabb adatok és információk egy 5 colos, színes TFT-kijelzőn jelennek meg, Android vagy iOS alapú okostelefont is lehet csatlakoztatni, akár hangvezérlésre is lehetőség van.

A forgalmazás kezdete és az árak még nem ismertek, de az már biztos, hogy a Transalp háromféle színben kerül a kereskedésekbe: Matt Iridium Grey Metallic szürkében, Matt Ballistic Black Metallic feketében és a klasszikus, fehér-kék-piros Ross White Tricolour színben, amely egyfajta tisztelgés a nagy előd, az XL600V Transalp előtt.