Nem enged a mókából a Ducati Scrambler

2022.11.09. 09:03

A Ducati mérnökei igazi örömmotort alkottak, amikor 2015-ben visszahozták a Scrambler nevet, ez pedig több változattal és néhány kisebb frissítéssel később azóta is változatlan. A legújabb ráncfelvarrással sem veszik ki belőle a bugit, de változások azért vannak a 800-as Scramblerek világában.

A blokk maradt ugyanaz a V2-es, desmodromikus szelepvezérléssel, és ma már ritkaságnak mondható módon léghűtéssel. A 73 lóerős teljesítmény is megmaradt, ugyanúgy 8250-es fordulaton lehet megszámolni a ménest, a csúcsnyomaték viszont 68-ról 65 newtonméterre apadt, és ehhez is tovább kell forgatni a megszokott 5750 helyett, egészen 7000-ig. Így várhatóan kevésbé érezni majd fickósnak, de remélhetőleg nem kell búcsút inteni teljesen a mókának.

Újdonság a nyolctárcsás kuplung, amelytől finomabb, precízebb érzetet remélhetünk, és felár ellenében gyorsváltót is kérhetünk. A tömegből négy kilogrammot sikerült lefaragni, így összesen 185 kilót nyom a jövő évi Scrambler, ami valamelyest talán kárpótolhat az elveszített newtonméterekért – persze ezeket a változásokat jó eséllyel úgyis kevesen veszik észre, a modell legalább annyira stílusikon, mint örömmotor.

Megkapták a 800-asok a ride-by-wire gázmarkolatot is, illetve két menetmódot választhatunk, a Road és a Wet, azaz utcai és nedves variációt. Van kipörgésgátló, természetesen megmaradt a kanyar-ABS, és immár egy 4,3 colos TFT-kijelző funkcionál műszeregységként.

Az alapmodellnek számító Iconon kívül továbbra is ott lesz a kínálatban a sötétkék Nightsift, szélesebb kormánnyal, kormányvég-tükrökkel, elegánsabb nyereggel, valamint a Full Throttle vörös-fekete színben, Termignoni kipufogóval, motorvédővel és gyorsváltóval. A frissítés 400 euró körüli felárat hoz majd magával.