Automata váltót mutatott be bokszerjeihez a BMW
Bokszermotorokhoz fejlesztett automata váltót mutatott be a BMW, ami a Honda-féle DCT-hez hasonlóan gombnyomással kapcsolható kézi vezérlésű üzemmódba. A fejlesztés nem kizárólag azokra a bizonyos nyomógombokra támaszkodik: meghagyják a váltókart, amivel a motoros megszokott módon vezetheti a motorját.
Vagyis inkább csak majdnem teljesen megszokott módon, mert a kuplungkart a fejlesztések során végül elhagyták, arra ugyanis úgy ítélték meg, hogy nincs szükség. Azaz a gyakorlatban akár “M” (azaz manual), akár “D” (drive) üzemmódban pontosan úgy lehet elindulni az Automated Shift Assistant erőátvitelű BMW-vel, akár mondjuk egy robogóval.
A különbség a két üzemmód között menet közben jelentkezik. Teljesen automata rendszerben a beállított menetprogram és az olyan ECU által érzékelt körülmények függvényében hozza működésbe a tengelykapcsolót és a váltót üzemeltető aktuátorokat, mint a fordulatszám, a gázkar állása és a dőlésszög. Manuálban viszont már a motor vezetője hozza meg a döntést, hogy mikor pöccint fel vagy le a lábával, de az olyan kellemetlen élethelyzeteket, mint az alacsony fordulaton lefulladás, azért így is kidolgozza.
A megjelent fotók alapján a következő évi R 1300 GS Adventure változatában mutatkozik be az ASA.