Megszűnik a Triumph Thruxton, van helyette Speed Twin 1200 RS
Sportosított retró csupasz. Valami ilyesmit kínál a Triumph. Vagy talán úgy is mondhatjuk, hogy valami olyat, mint a Thruxton, ami eddig a gyártó régivágású kínálatának sportosabbik vagy talán café racerebbik végét jelentette. Csakhogy a 2004 óta gyártott Thruxton idén kifut. Vége. A Speed Twin 1200 viszont nem. Sőt, fejleszettek rajta egy sort. És még sportosított kivitelt is kapott. Az RS-t, ami jobb féket, jobb futóművet jelent. Sőt, van hozzá az extralistán csutka kormány. De azt azért mégsem tehették rá, hiszen akkor a vásárló felkiált: “De hisz' ez egy Thruxton! De akkor hová lett az üléspúp, Watson?”
Üléspúp, hát az momentán nincs (mármint felárért persze van), akad helyette erősebb motor. A vezérműtengely bütyökprofiljának és a gyújtás módosításával 5 lóval bővült a ménes. Így a matek végére meglett a thruxtoni 105 Le 7750-nél, valamint 112,6 Nm 4250-es fordulatszámon.
Az RS változaton minden paraméterében állítható Marzocchi első villák váltják az alap, szintén Marzocchi futóművet; a hátsó rugókat viszont Öhlinsekre cserélték. Az igazán árulkodó részlet viszont a fék: mára már van a Brembónak magasabb polcon terméke, de a Stylema nyergek azért még mindig jelentenek valamit. Meg lehet velük állni.
Szintén a sportosság jegyében változott meg a tank kialakítása. A térdnek kialakított mélyedés határozottabb lett a jobb fogásért. Az RS változaton pedig a lábtartó feljebb és hátrébb került, aminek óhatatlanul támadóbb üléspozíció az eredménye.