Összeesküvés-elmélet: a Ducatinál rájöttek kik vesznek bálnaendurót
A következő modellévre frissíti a Ducati a V4-es Multistrada családját, beleértve a szuper csillagharcos közúti rombolót, a Pikes Peak kivitelt is, valamint a V4-et és a V4S-t. A blokkhoz nem nyúltak, a 170 lóerős Granturismo motor minden paraméterében változatlan marad, de a menetprogramokhoz tartozó injektortérképek változnak. A “Wet” azaz esős időre való, visszafogott teljesítményű program barátságosabb karaktert kapott, ami 125 newtonméter mellett talán nem is indokolatlan. A V4S pedig emellé kapott egy beszédes nevű, új Power Mode-ot, valamint mellécsapták az Enduro menetprogramot, ami kell egy 220 kilós motorra, mint lejárt tejföl a hűtőpolcra.
Ám tett egy fontos észrevételt a Ducati: az átlagos túraenduró vásárló hogy is mondjam... sokszor talán már nem is emlékszik rá, milyen volt pisiléshez szemrevételezéssel megkeresni a műszert. Nem roastolok, én is indokolatlanul XXL vagyok, és az extra kilók időnként meg tudják tréfálni a hátsó rugóstagokat. A Ducati mérnökei erre azt találták ki, hogy nem a rugót bántják, hanem a rugóstag forgáspontját, azaz azt csatlakozási pontot, ahol a váz és a lengővilla kapcsolódik; ezt egy milliméterrel feljebb emelik, ami segít abban, hogy ne zuhanjon olyan könnyen össze a motor feneke terhelés alatt. Ettől pedig szebben fog reagálni, nem csak a túlzásba vitt krumplistészta diéta hátrányos hatásaival szembesüléskor, hanem egy alapos felpakolásnál vagy utassal motorozáskor is.
A komfortra is láthatóan helyeztek hangsúlyt az olaszok. A V4S félaktív futóműve egyrészt finomabban lesz állítható, másrészt bekerül egy szintszabályozó rendszer, ami egészen kis tempónál megülteti a motort, könnyítve a fel és leszállást. A dobozokat hátrébb teszik, hogy több hely maradjon az utasnak, az extralista pedig különböző szivacsvastagságú ülésekkel bővül. Végül egy régi tartozás törlesztése: a V4 alapváltozatának vásárlóinak innentől nem kell beérniük kisebb kijelzővel, felkerül a 6,5-es képernyő.