A legolcsóbb ezres csupasz lenne: kész a Honda CB1000 Hornet
Talán a tavalyi év legnagyobb siráma volt, hogy ugyan visszatért a 750-es Honda Hornet, de négy helyett kettő henger darázs-zümmöggését kellett hallgatni. “Nem is igazi Hornet” - sírta el minden motorozással foglalkozó hazai és külföldi médiafelület kommentmezője, mintha csak az eredeti, a CB600F Hornet valami eszeveszett jó tárgy lett volna valaha, nem pusztán egy oké, belépőszintű, megbízható és elérhető áron mért motor, amit a vérbeli motor gorumet-k már a maga korában is a tányér szélére toltak. Mindeközben az új Hornet, a kéthengeres, a “nem igazi” az európai piac csupasz motorjainak vezető szereplője lett – hát ennyit a kommentmezőkről.
A 750-es Hornet mellé az idei évben kijött az 500-as, de az igazából tényleg csak CB500 redizájn A2-es jogsi és sütőtökös latte mellé. A következő évre pedig megérkezett a nagytesó, a CB1000 Hornet, ami már a legszigorúbb követeleményrendszerben is kiállja a darázspróbát.
Azaz a CB1000-ben már rendes sportmotor-származék blokk döngicsél. A CBR1000RR-ből érkező sornégyes, ami a számok szerint magas fordulatszámon él úgy igazán. A 152 lóerős teljesítményét 11 ezernél, a 104 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát pedig 9 ezernél érkezik. A lecsitított CBR blokk acélkeretben ül, és megörökölt néhány csacskaságot a kistetvértől. Olyanokat, mint a segédváz csavarozásának megspórolása vagy az egyszerű lengővilla.
Az alapváltozat CB1000 mellé pedig készül egy SP változat is. Utóbbiban érdekes módon a blokk picit tovább lett reszelve, így teljesítmény 157,2 lóerőre, a nyomaték 107 Nm-re nő, ami várhatóan karakterben fok visszaköszönni az eleve rövid áttételekkel tüzesre vett nakedben. Az SP változat futóműben és fék területén is többet ad: Öhlins TTX36 rugó kerül hátra (elöl viszont marad a nagydugattyús Showa), a féket pedig Brembo Stylemára cserélik.
És itt jön az igazán érdekes rész, az ár, ami egészen sajátos megvilágításba helyezi a nagyobbik Hornetet. A CB1000 alapára 4.149.000.- forint, az SP változaté pedig 4.849.000.- időnkén romló magyar forint, ami azt jelenti, hogy a literes, sornégyes Hornet az MT-09-cel van egy árban, de egy Z900-nál sem húsbamaróan drágább, egy GSX-S1000-nél viszont közel 850 ezerrel olcsóbb.