Akár tökéletes is lehetett volna a 800-as Triumph crossover
Nemrég azt mondtam, hogy ha a Triumph kidob a 765 Street Triple alapján egy crossovert, azt látatlanban megveszem. Be is szorult a zabszem, amikor megláttam, hogy 2025-re jön a Tiger Sport 800, de gyorsan lehűltek a kedélyek: jó csomagnak tűnik, de a 800 talán egy kövér fokkal közelebb áll a 660-as testvéréhez, mint a harmónia etalon Streethez.
Először is a motorblokk valóban közel áll a 765 Street Triple sorhármasához, számos ponton viszont eltér tőle. A furat ugyanúgy 78 milliméter, a löket viszont 55,7 milliméterre nőtt, tehát a köbcentik 798-ra tágulásával egy hosszabb löketű karaktert kapunk, amit általában az erős középtartománnyal, a pörgős helyett hagyományosan a túrázós karakterrel szoktunk azonosítani. Ezt is tükrözi, hogy a 765-ös 120 lóerejéből a Tiger Sportban 115 maradt, a 80 Nm forgatónyomaték 84-re kúszott. A nyomatékcsúcs 90 százalékához viszont már a középtartományban hozzá lehet férni, de a maximum érték is lejött 9500-ról 8500-ra. Tehát ez egészen más karakter lesz. Ígéretes, de nagyon más.
Majdnem azt írtam, hogy minden más kevésbé bizalomgerjesztő, mert elfelejtettem, hogy ezt több szemszögből érdemes vizsgálni. Ha a 765 Streethez mérem, akkor szomorú kép sejlik előttünk acélvázzal, 189 helyett 214 kilós tömeggel, Brembo M4.32 helyett saját brandelt fékekkel és nagydugattyús helyett cartridge villákkal, egyszerű hátsó rugókkal. Csakhogy a Tiger Sport 800-at nem a Daytona vázas 765 R-hez kell mérni, hanem mondjuk a 660-as Tiger Sporthoz, aminél határozottan többet ad, vagy a konkuránciához, a Tracer 9-hez vagy mondjuk az F900 XR-hez.
A Triumph Tiger Sport 800 hazai ára 4.529.000.- forint áfástól, amiben már benne van a regadó is. Az extra színeket 80 ezer forintért mérik, a gyorsváltó viszont alapáras.