23 centivel már lehet villantani

2024.11.14. 17:41

A következő évben frissül a KTM 390 Adventure sorozata. A 2025-ös kicsi ADV bike három sarokponton újul meg. Ezek a dizájn, a motorblokk, valamint a rendes terepképesség az R kivitel képében, ami az osztrák gyártónál hagyományosan az off-road orientációt jelenti.

2025-KTM-390-Adventure-R-2-1024x683

Az idei EICMA-n csak az R változatot állította ki a KTM, ami nem biztos, hogy minden részletében egyezni fog az alapkivitel felépítményével, de a ralimotoros stílus, a fordított U-alakú nappali menetfénnyel egybeépített fényszóróegység és a 2024-es modellhez képest praktikusan keskenyebb tank várhatóan hasonló lesz. A magasra emelt első sárvédő, aminek célja egyébként, hogy tömődjön be a sár a kerék és burkolat közé, már várhatóan csak az off-road kivitel jellemzője lesz majd.

2025-KTM-390-Adventure-R-1-1024x680

Ahogy az első kerék egy méretosztályt, azaz 19-ről 21-es átmérőre növő mérete, de talán még a 18-as hátsó is az R sajátja lesz, ami azért fontos, mert ebben a méretben lesz a 390 Adventure-re komoly terepgumi. Ugyanakkor érdekes, hogy a kipufogó alulra, a hátsó kerék elé került, ami inkább az utcai motorokra jellemző megoldás. De talán csak úgy vélték a mérnökök, hogy a hasmagasság miatt úgysem lesz miért aggódni, mert a 230 milliméter hosszú rugóút elöl és hátul épp elég jól megoldja, hogy ne kelljen a dob miatt izgulni. Csak összehasonlításképp: az utcai változaton elöl 177, hátul 170 milliméter rugóúttal kell beérni, és az sem dedikáltan kevés.

2025-KTM-390-Adventure-R-5-1024x768

Ami viszont egyezni fog a két kivitelen, az az új LC4 motorblokk, aminek 4 milliméterrel hosszabb a lökete, mint az előző évi 390-esnek. A köbcenti 399-re nő, a teljesítmény viszont 44 lóerő marad, 39 Nm mellett. A teljesítménycsúcs viszont hamarabb érkezik, 9500 helyett 8500-nál, ami jól is fog állni a 390 Adventure-nek, mert a korábbi modell megkívánta a pörgetős stílust a motorozásban.