Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
A hét kérdése: vajon mekkora a baj, amikor egy minimum 11 millió forintos értéket képviselő, egyébként minden elemében különleges motor különleges kiadásához azt említi meg kínjában a Triumph kommüniké, hogy a motoros akár a saját nevét is megjelenítheti az indítóképernyő üzenetében?
A Triumph a világ talán legismertebb motoros kaszkadőrével, Evel Knievellel való kapcsolatát hozta felszínre, hogy egy 500 darabszámra limitált Rocket 3 kivitelt kínáljon az arra fogékonyaknak, ami 250 a sportosabb R és 250 lazábbra pozicionált lábtartójú, háttámlás GT modellre oszlik meg.
Evel Knievel valóban szoros kapcsolatot ápolt a Triumph motorokkal. Bár sokaknak inkább az átépített Harley-Davidson Sportster jut eszébe Knievelről, hiszen a legtöbb mutatványához azt használta, a T120 kezelhetőségét és erejét (akár csak Elvis Presley), a kaszkadőr kifejezetten szerette. Egyik híres mutatványához, a Las Vegas-i Caesars Palace szökőkútjának átugrásához is ezt a Triumph modellt használta. Annak mondjuk pont csúnya baleset lett a vége.
Hogy a könnyed, kezelhető és fürge motorról, amire egy ilyen mutatvány végrehajtásához szükség lehet, miért a Rocket 3 jutott a Triumph főhadiszálláson a megálmodók eszébe, találgatni is nehéz. Paul Stroud, a Triumph Motorcycles kereskedelmi igazgatója szerint az összefüggést ott kell keresni, hogy a Rocket 3 pont olyan látványos és lenyűgöző az utakon, mint Evel Knievel volt pályája csúcsán – oké.
A limitált szériás Rocket 3 alapvetően három ponton különbözik az alapkiviteltől. A Knievel ruházatáról visszaköszönő csillagos motívummal és fehér-piros-kék színek használatával a kaszkadőr jellegzetes megjelenését idézik meg a tankon. Az aranyhímzéses bőrülést Evel Knievel aláírásának pontos másával díszítik. Valamint a beköszönő képernyőre saját grafikát programoztak – amin mint tudjuk, a tulajdonos a saját nevét is megjelenítheti. A motor mellé jár Stuart Barker egyedileg számozott, Knievelről szóló, dedikált könyve.