Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

2024.11.22. 13:29

A BMW fejlesztett egy kört a középkategóriás szériáján a következő évre, azaz a F 900 R csupasz motoron és az F 900 XR crossoveren. Ha gyorsan össze akarjuk foglalni, akkor a kisebb tömeg, a célzott ergonómiai fejlesztés, a jobb futómű és az XR esetében finomított szélvédelem a kulcs kifejezések.

P90579165 highRes bmw-motorrad-present

AzF 900 széria futóművét hagyományosan nem szokták a sárga földig hordani, sőt, a feláras, félaktív hátsóval kifejezetten jó hívószó a kategóriájában, az első villákat a következő évre lecseréli a BMW.

A frissített F modellek összesen 3 kilogrammot fogytak az előző évi mérlegeléshez képest, aminek jelentős részét, 1,8 kilót a könnyebb felnik tesznek ki. Mivel ezek rugózatlan tömegek, ezért ez biztosan nem tesz majd rosszat az egyébként sem rossz kezelhetőségnek.

P90579137 highRes the-new-bmw-f-900-xr

A motorblokk ugyanaz a 105 lóerős, varrógép hangú (szerencsére ezt megoldja egy dob) kéthengeres, lényegében változás nem történt. Elektronikai téren viszont fontos fejlődés, hogy az eddig felárasan elérhető kanyar-ABS megjelent az alapcsomagban, azaz minden R és XR ezzel gurul le a gyártósorról.

P90579138 highRes the-new-bmw-f-900-xr

Kifejezetten az R, azaz a neked bike-ot érintő változás, hogy a lábtartó sportosabb pozícióba, hátrébb és fentebb került, miközben a kormány pedig picit előrébb, mint korábban. Ezzel szemben az XR esetében a frontidom átszabásával a kényelmet fokozták, aminek a célja, hogy nagy tempónál jobban eldobja a szelet a sisakról. Ezen felül új kézvédőt raktak a markolat elé, ami a korábbihoz hasonlóan egy egyszerű műanyag elem, aminek célja nem a fizikai, hanem az időjárás védelem.