Nem szaggat háztetőket az új Benelli Tornado

2024.12.03. 08:46

Valahol azt olvastam, a Benelli új motorjának, a Tornado 550-nek a frontidomzata és a fényszórók elrendezése nagyon hasonlít arra, amit a KTM az 1390 Super Duke-kal művelt, de ez nyilvánvalóan hülyeség. A műanyag idomok, a lámpák és az egész sziluett sokkal inkább mintha egy jól tartott GSX-8R-ről költöztek volna a félliteres sportmotorra. Sportmotorra? Nem, dehogy, persze, hogy nem.

De a Benelli Tornado 550 nem is azoknak készült, akik a nyakukba vennék a sportmotoros nyűgöket. A lábtartó itt kellemesen alacsony, a kormány már-már túrásan széles, inkább csak a látvány csutkás - már a megfelelő szögből. A blokknak valószínűleg jót tett, hogy a Benelli nem ragasztotta be magát az A2 kategória keretei közé, a teljesítmény így 48 helyett 56 lóerő 8250-es fordulatnál, a forgatónyomaték pedig 54 newtonméter 5400-nál. Ez sem sportosan pörgősnek, inkább lágyan diverznek tűnik.

2025-Benelli-Tornado-550-2

Az idomzat gusztusos. Szexi. Kellemesen takarja az acélvázat; egy jó fényezéssel (sajnos csak szürke, fekete és fehér lesz első körben) pedig egészen jól vonzza el a tekintetet az egyszerűcske lengővilláról. Itt már az arányok miatt nincs szükség oszlopvastag első villákra, mint amikkel ismert lett az újkori Benelli, elég ide a 41-es Marzocchi is, 110 milliméter rugóúttal. De legalább az előfeszítés állítható - mármint hátul. Szerszámmal. Na de a fék az tényleg jól néz ki: Brembo, nem a szokásos sajátmárkás darab, hanem rendes, piros feliratos, monobloc, 4 dugattyús klasszik.