Magyar földet taposnak a Kove 170 kilós túraendurói

2024.12.11. 13:38

Új, izgalmas márka és annak mindjárt két fontos modellje érkezett Magyarországra nemrég a Kove Magyarországon keresztül (tudni illik már ilyen is létezik), mi pedig elmentünk megnézni, hogy élőben hogyan festenek, milyen érzést adnak az eddig csak képeken és videókon látott gépek.

Elöljáróban annyit a márkáról, hogy Kínában a 4. legtöbb motort adja el a 300 köbcenti feletti kategóriákban és a kezdetektől kaphatóak Kove gyártmányú motorok spanyoloknál helyi márkanéven, de még a Jawa is egész sorozatot árult átcimkézve Kovékat.

A márka elsődleges küldetése a sportos, valódi off-road gépek gyártása és nem a szokásos hóhányó módon, hanem tényleg. Aki követi a Dakar világát, végigkövethette, ahogy 2022-ben három motorból mindhárom végigment a ralin, ami önmagában nem kispálya, idén pedig Mason Klein kifejezetten megszorongatta a nagyokat mígnem elszállt, ha jól emlékszem a generátora. És ezt egy nagyon fiatal (2017) márkától; a gépek óriási tempót mentek, ez pedig sokakat meglepett.

Ekkor már nagyon vártuk a versenygép alapját képző 450 Rally-t, ami szépen, lassan kezdett szivárogni a világ mosolygósabb felére. Az első videós tesztek is meggyőzőek voltak, hiteles és tapasztalt motorosok, exversenyzők zengtek ódákat a gépről.

A 800-as pedig meglepően hamar került kishazánkba világszinten is. Itt a tömeg ami megdöbbentő, konkrétan 22 kilóval könnyebb, mint a KTM 790! Mindez egy szűk 100 lóerős kalandmotornál igazán megsüvegelendő.

És az árak: a 450 Rally 3.6 millió míg a 800X Pro 3.9, névre írva.