Érkeznek az új KTM-ek: 1390 Super Duke R

2024.12.15. 11:53

Miközben kíváncsian figyeli a világ, hogy lesz a KTM-mel, hogy vajon orra bukik-e az óriás vagy feláll a szekrényből kizuhanó csontváz-kupac alól, na és, hogy valóban elengedik-e az MV Agusta kezét mindössze 9 hónappal azután, hogy 50,1 százalékos részesedést szereztek benne (ezt még senki nem erősítette meg hivatalosan), a frissített modellkínálat bemutatása nem szünetel. Miért is szünetelne, ha egyszer készen van, azaz amit a fejlesztésre szántak, már benne van?

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R (1)

A KTM 1390 Super Adventure R számos ponton egyezik az S és az S EVO modellekkel, de annak hagyományosan egy sokkal terepképesebb, a szó eredeti értelmében túraenduró változata. Az utcainak mondható verzióval szemben az R az elődhöz hasonlóan, off-road körülményekhez igazodó, 48 milliméteres csőátmérőjű, cartridge-es villákkal, hátul pedig progresszív (PDS) WP XPLOR rugó dolgozik.

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R (2)

A tesóval megegyezően a motorblokk hengerűrtartalma 1300-ról 1350-re nőtt, a lóerők száma felkúszott 173-ig (9500-nál) a nyomatékhegy legmagasabb pontja pedig 145 newtonméter, ami 8000-nél bújik ki belőle. A KTM szerint a Camshift technológia amellett, hogy hamar tornyosítja a forgatónyomatékot, kifejezetten (értelemszerűen az 1290-hez képest) könnyen kezelhető marad. Valamennyi tapasztalatom már van ezzel a blokkal és aláírom, hogy finoman használva szinte feledteti a motorossal, hogy micsoda vaddisznó mozgolódik a lábai között, ami nem rossz tulajdonság mondjuk városi átvergődés közben vagy szilárd burkolat híján maradt környezetben – ami persze az első tisztességes gázadásig tart.

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R (3)

A kijelző mérete egészen 8,8 hüvelykes méretig nőtt, és az a helyzet, hogy olyan tempóknál, amik benne vannak ebben a kvázi ralimotorban, szükség is van jól látható számokra. az érintőképernyőt pedig úgy mondják akár még vastag kesztyűben is lehet használni. Ezen túl persze ott van a KTM összes elektronikai természetű fejlesztése a radaros tempomattól az off-road felhasználáshoz szükséges beállításokig. Az 1390 Super Adventure R hazai árát egyelőre még nem tudjuk, de nem kapunk szívrohamot – legalábbis a megdöbbenéstől – ha a listaár kilencessel kezdődik majd.