A jó rendőrmotor egy sor követelménynek megfelel. Akad köztük motoros szemmel nézve trivia szintű igazság, minthogy legyen városi körülmények között könnyen kezelhető, de bírja a nagy tempót, amikor mondjuk aktuális nagyon fontos ember delegációs A6-ját kell átkísérni a fél országon. És akadnak szakmaibbak is, minthogy a motor elektromos hálózata bírja az extra felszereltségekkel együtt is az igénybevételt. Az eltelt évtizedek azt mutatják, hogy a BMW RT szériája forrt ki azzá a praktikumi aranymetszetté, ami Európában A rendőrmotorrá tette. A címre azonban van itt egy komoly kihívó: A Honda NT 1100 Police, ami egy fronton biztosan komoly előnnyel indul a BMW-vel szemben: lényegesen olcsóbb.
Az NT 1100 rendőrségi változatát kifejezetten az amerikai előírásokhoz igazították, a Honda várakozásai szerint tehát az ottani rendfenntartó piac szívja majd fel a legnagyobb tételben az Africa Twinből faragott túramotort. Ennek fényében kifejezetten vicces, hogy egy olyan modellről beszélünk, amit egyébként valamiért az Egyesült Államokban hivatalosan nem forgalmaz a Honda – mármint számunkra vicces, az egyik legnagyobb amerikai motoros oldal, RideApart szerzője, Robbie Bacon már kifejezetten kellemetlen jelenségként írt arról, hogy rendőrségi motorként beviszik az országba az NT-t, de ő nem mehet be a Honda kereskedéshez és vehet egyet. Biztosan nem tudja, hogy hamar leér a lábtartó.
A rendőrségi NT egyébként egészen kis mértékben tér el a nálunk is használt motoroktól. Rendőrmotornak a DCT nélküli változatot vették alapul, pedig egy mai dupla kuplungos automatával egész jó tizedmásodperceket lehet faragni a piros lámpánál, ami egész jó fegyvertény is lehetne. A szolgálati felhasználáshoz az eredetinél kisebb méretű oldaldobozokat raktak az NT-re, a hátsó ülést letakarták, a tetjére pedig irattartó kisdobozt szereltek. Az egész motort körbe csövezték, a vezetékezést előkészítették a fényekhez és a rádióhoz.
Európára nem jellemző az NT rendőrmotor, de azért nem példa nélküli, Spanyolországban nem lehetetlen felfedezni egyet. Ázsiában természetesen egészen más a helyzet: Japánban a 2022-es bemutatás óta egészen nagy számban szorítja ki a régi CB1300P-ket az NT. Nálunk, Magyarországon viszont egyáltalán nincs példa a típus használatára. A hivatalos Police-változat bemutatásával ezek az arányok változhatnak.