MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve

2025.04.24. 09:22

Akár tetszik, akár nem, az MT-10 egy olyan rétegmodell volt, amit ért messziről csodálni, de sok volt. Nagyon sok. Részint teljesítményben, mert bár a 158 lóerő nem hangzik olyan rettenetesen veszélyesnek a 200 lóerős Streetfighterek meg S 1000 R-ek világában, de azért nem szabad elfelejteni, hogy a rövidre áttételezett R1 blokk minden volt, csak szelíd boci nem; sokkal inkább évtizedes motoros tapasztalatot igénylő brutál cucc. A póver mellett pedig az ár is sok volt. Most, az utolsó leheletben 6,5 körül mérik egy tetszőleges Yamaha szalonban, az SP kivitelt meg 7,5 felett.

Nem mindenkinek való rétegmotor. Ismét csak le kell írnom: volt. A múltidő használata ugyan még de facto korai, de az Euro5+ átállás elviszi az MT-10-et az európai piacról a levesbe. Igen, az európai piacról, a világ más tájain vígan árusítják tovább jövőre is. Ha viszont azon kevesek közé tartozol, akinek még feltett szándéka ilyet venni, akkor jobb ha sietsz, mert az idei évben kifut a tízes széria – és ezzel együtt személyes évtizedes reményem is, hogy a Yamaha egyszer elkészíti a Tracer 10-et.