Változó szelepvezérléssel térhet vissza a 250-es V-Strom
Nincs 250-es Suzuki. Mármint Európában nem lehet kapni belőle újat, egyébként ahol világban nem gondolják azt, hogy egy 248 köbcentis, helyenként akár 2,5 litert is fogyasztó kismotor fogja megfingatni a bolygót, létezik olyan, hogy GSX250R és V-Strom 250. Hogy a Suzuki a negyedliteresek mezőnyében is visszatérjen hozzánk, ahhoz a megoldáshoz fordultak, ami már számtalanszor bevált: változó szelepvezérlés.

Ebben pedig nem mentek messzire. A Suzuki által benyújtott szabadalom szerint, ami kifejezetten a kis lökettérfogatú (250) motorjukhoz taglalja a vezérlést, mérsékelten innovatív, már-már konzervatív megoldást választottak, ahol egy hidraulikus léptető váltja a bütyökprofilt a gázállástól függően. Ehhez a vállalat egy 25 lóerős, egyhengeres blokkot képzel. Ha pedig a szabadalomból kézzelfogható motor lesz, akkor jó esély van rá, hogy visszatér a kínálatba, ha más nem, legalább a V-Strom 250.
Bár a változó szelepvezérlés használata nem elterjedt a kis lökettérfogatú motorok között, nem is példa nélküli. A Yamaha még kisebb köbcentiben, az MT-125-ön használja a VVA mágnesszelepes vezérlését.