Az Isle of Man TT-re tart Keanu Reeves versenycsapata
Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy Keanu Reeves dönt lábtartóig kilonyolcvannal a Ballagarey kanyarban, de az, hogy az ő nevével fémjelzett Arch versenyrészlege, az Arch Racing rajthoz állna a világ legdurvább motorversenyén, az Isle of Man TT-n, az egy komolyan veendő cél. És nem tizenéves távlatban, hanem jövőre, azaz 2026-ban. Mármint persze terv szerint, mert addig azért még hosszú út vezet.

Az egyébként szuperluxus custom-szerű motorokban utazó Arch úgy kerül a motorversenyzéshez közel, hogy a Suter Racing nem csak egyszerűen alkatrész beszállítója, hanem mérnöki partnere az Arch Motorcyclesnek, azaz Keanu Reeves és Gard Hollinger szerelemcégének. A svájci Suter bár ma már nem aktív részese a Moto2-nek, de 2010 és 2012 között zsinórban háromszor vitték haza a konstruktőri bajnokságot, köztük 2012-ben Marc Marquez segítségével. Négyhengeres, kétütemű versenymotor platformot pedig a mai napig gyártanak, szóval van mihez nyúlni, ha versenyfejlesztésről van szó.
A Suterhez közel álló Arch Racing idén saját tervezésű motorral lép pályára a Moto America Super Hooligan kategóriájában. Ebben a kategóriában legfeljebb 750 köbcentis és 125 lóerős motorok állnak rajthoz, aminek tükrében érdekes a Man TT-n való indulás célja, ahol bár közel van a Supertwin kategória, a legfeljebb 700 köbcentis hengerűrtartalom korlátozás miatt a Super Hooliganhez tervezett motor nem felel meg az előírásoknak. Ennek ellenére Hollinger bizakodó.

„Az időzítés sosem tűnt megfelelőnek... egészen mostanáig” – mondta Hollinger. „Az új motorunk és platformunk tesztelése során világossá vált, hogy egy igazi szörnyeteg van a kezünkben, amit próbára kell tenni – tudjuk, őrültségnek hangzik, de miért ne építenénk egy rendes csapatot, és versenyeznénk az iparág óriásai ellen? Ha úgy működik, ahogy hisszük, akkor szeretnénk kiterjeszteni a projektet, és külföldi versenyeken is elindulni – beleértve a 2026-os Isle of Man TT-t is.”

A csapatfejlesztéshez pedig már két jól hangzó nevet igazoltak. Az egyikük Corey Alexander korábbi AMA Superstock és Moto America Stock 1000 bajnok, aki a csapat első számú versenyzője. Valamint Jeremy McWilliams, aki 2004-ben még egy Apriliával indult a MotoGP-n, majd jött a BSB, az ír motorversenyek, majd a King of the Baggers sorozat az Indiannel. Tehát egy igazi veterán, akit a csapat stratégájának szerepében debütál. És persze ott van Keanu Reeves, aki bár maga is lelkes pályamotoros, mégiscsak az a méltatlan szerep jutott rá, hogy neve hallatán minden lehetséges szponzor elérzékenyüljön.