Megérkezett a XXI. századba a Tracer 7 és a Tracer 7 GT

2025.05.22. 13:26

Nem úgy fogjuk emlegetni 2025-öt, mint az évet, amikor gyökeresen megváltozott a Yamaha Tracer 7-es szériája, mégis olyan elektronikai és ergonómiai természetű frissítéseket kapott a közepes japán crossover, amikre joggal tekinthetünk alap elvárásként a XXI. század első negyedének záró esztendejében. Kiváltképp egy olyan világban, amikor sorra érkeznek a 30 vagy akár 40 százalékkal olcsóbb kínai alternatívák, ahol alap a tempomat, a ride-by-wire meg a gyorsváltó. Gyorsváltót még nem kapott alapáron a Tracer, de elektronikusan vezérelt gázkart és sebességtartó automatikát igen.

2025-Yamaha-MT07TRGT-EU-Icon Performance-Action-001-03.webp

A ride-by-wire, tehát az, amikor az elektronikus gázkar elmozdulását a közvetett mechanikus kapcsolat helyett egy szenzor érzékeli, majd az arra adott reakciót az ECU választja ki, magyarán azt, hogy mennyi üzemanyagot és levegőt adagoljon, nem pusztán úri huncutkodásból vette át a hagyományos gázkar felépítés szerepét. Bár nem vagyok róla meggyőződve, hogy egy 72 lóerős motoron élet és halál kérdése, van-e több fokozatban állítható kipörgésgátló és 3 menetprogram (Street, Sport és egy Custom), de ezeket mostantól a 7-es Tracerről sem kell hiányolni.

2025-Yamaha-MT07TR-EU-Redline-Static-003-03.webp

Maga a motor felhasználói szemmel nézve jelentősen nem változott, lényegében tudja az Euro5+ előírást. De az jelent egy minimális kényelmi többletet, hogy a tank mérete 17-ről 18 literre nőtt. Az 5 colos TFT kijelző új, van hozzá Garmin (StreetCross) támogatás, de ennél sokkal érdekesebb, hogy a lengővilla 40 millimétert nőtt, előre pedig új, 41-es USD villákat pakoltak, azaz várhatóan javul a Tracer 7 stabilitása és kezelhetősége. Ugyanígy javít az általánosan értelmezett kezelhetőségen, hogy a kormány nem csak feljebb került, hanem szélesebb is lett.

A Tracer 7 GT változata alapvetően elérhető színekben (az unalmas fekete mellé unalmas szürke is lesz, piros viszont nem) és persze a motor mellé járó dobozrendszerben és az ahhoz tartozó könnyű, alu konzolban, valamint egy kicsit a felszereltségében tér el az alap Tracer 7-től. Ilyen felszereltségbeli különbség a középállvány, a fűtött markolatok, a 90 milliméterrel magasabb és leheletnyivel vastagabb szélvédő, a vastagabb párnázású ülés és az utasnak is gumírozott lábtartó.