Erre nem tudtad, hogy szükséged van
A dobozokkal szívásnak több különböző szintje is van. A legnagyobb persze az egész hóbelevanc elhagyása, de az is egészen fájdalmas tud lenni, amit Ádi adott elő talán a Voge 900 DSX tesztmotorral, amikor egy elegáns mozdulattal bezárta a kulcsot, a rajta függeszkedő motorindító transzponderrel együtt. Ez utóbbit simán segíthet elkerülni a Yamaha és a Shad közös fejlesztése: a keyless, azaz kulcs nélküli dobozszett, ami a Tracer 9-n lép a nagyközönség elé.

Bár a Shad szeretné úgy előadni, hogy világelső fejlesztéssel álltak elő, ez mindössze féligazság, mert utólagos és barkács módszerekkel is láttunk már példát a kulcs nélküli doboznyitásra, méghozzá évek óta. De mégiscsak akad benne új!

Mert ugyan korábban is léteztek kulcs nélküli vagy távirányítós, esetleg telefonos megoldások motoros dobozokhoz, ezek általában vezetékeket, csatlakozókat vagy külső tápegységeket igényeltek. A Shad azonban itt vezeték nélküli energiaátvitelt (WPT) alkalmaz, hasonlóan az okostelefonok vezeték nélküli töltéséhez. Ez azt jelenti, hogy a motoron elhelyezett adó és a dobozban található vevő egymáshoz közelítve, fizikai érintkezés nélkül képes energiát átvinni. Ez az energia működteti az elektronikus zárat, a belső világítást és a USB töltőportot is. Ráadásul, ha a doboz nyitva maradna, a rendszer automatikusan bezárja azt, amint a motor eléri a 10 km/h sebességet.

Apró érdekesség, hogy még egy ilyen egészen kézenfekvőnek tűnő technológia kireszeléséhez is 4 évre volt szükség a Shad anyavállalatának főhadiszállásán. A fő probléma az volt, hogy kezdetben a kapcsolat létrejöttéhez közel 5 másodpercre volt szükség, ami elfogadhatatlan. Most képzeld el, hogy a tűző napon éppen tovább indulnál, amikor eszedbe jut tökig beöltözve, hogy nem raktad el a kólát: ilyen helyzetben ez egy örökkévalóságnak tűnne a nyitás. Ezt viszont időközben sikerült ledolgozni 0,6 másodpercre, ami már lényegében azonnali kapcsolatnak tekinthető.