Ez a Honda elektromos motorja, az E-VO
A pozdorjától megtisztított kender vagy len kézzelfogható szálainak kusza egyvelege – mielőtt feltennéd a kérdést, hogy mi a szösz. Ez az önjáró robotfazék meg a Honda elektromos motorja. Ez így mostantól lesz. Velünk él. E-VO névre hallgat, és meg is lehet venni. Oké, egyelőre jüannal kell érte fizetni – ez az úgynevezett kínai fabatka –, abból is harmincezret, ami úgy másfél millió gránitszilárd (azaz jó nagy darabokban elhordható) forintnak felel meg. De ez persze mindegy: mire megérkezik hozzánk, az úgyis legalább a kétszerese. Legalábbis ha abból indulunk ki, hogy a GB350-et 1,9-ért vesztegetik nálunk, akkor ez a motorizált zsákos cement se lehet kevesebb.

És hogy mit tud? Hát mindent! Legalábbis majdnem mindent, amit ma egy kínai motortól elvárhatunk. És nem is lövök messzire: még a bemutatást is a Wuyang-Hondára bízták. Ez a Honda kínai képviselete volna, ha esetleg egyértelműségi hiányállapot uralkodna a szövegkörnyezeten. Az ám, kihelyezte a premiert a büszke japán szamuráj. Pedig kár ettől úgy félni: a trollok úgyis megtalálják. Ráadásul lenne mit mutogatni – például hogy 143 kiló. Az nem rossz. Az élhető. Egy grammal nem több, mint a 251-es ETZ. Sőt, egy jó hármassal még vékonyabb is, miközben teljesítménye is alig marad el: 20–21 lóerő.

Na nem attól függ, melyik lábbal kelt fel melózni az amper. A 4,1 kW-os, lítiumion-akkumulátoros alapváltozat, 120 kilométeres hatótávval, 20 ló. A fullextrás kivitel három akksival, 170 kilométeres hatótávval meg 21 lóerőnyi teljesítménnyel hasít. Előbbinek 110 a vége, utóbbi állítólag bekarcolja az óra szerint a 120-at, szóval szigorúan elméleti szinten autópálya közelébe is lehet vele merészkedni. Aki bátor, tegye – de igazából mindegy, úgysem arra való.

Felszereltség az van. Három menetprogram az Eco-tól a Thunderbolt módig, ami az E-VO esetében a „mindent bele” felhasználást jelenti, ahol 2,8 másodperc a 0–50 km/h (érdekes, hogy nem a 0–100-at adták meg), és minden szép – csak gyorsan fogy a delej. Aztán akad itt adaptív fényszóró, USB-A és USB-C, guminyomás-figyelő rendszer, DJI Action Cam-támogatás, meg egy jópofa extra: a tologatást segítő, ami lekapcsolt állapotban teszi könnyebbé a tili-tolit. Ha kell, hát kell...