Mi a helyzet most a KTM-mel?
Jelentős átalakulás zajlik a Pierer Mobility AG (KTM, Husqvarna, GasGas anyavállalata) vezetésében: három kulcsfontosságú felügyelőbizottsági tag – köztük az elnök Stephan Zöchling és az alelnök Rajiv Bajaj – távozik 2025. június 23-án. A helyükre új tagokat jelöltek, köztük a Bajaj Auto pénzügyi igazgatóját, Dinesh Thapart.

Mindez nem sokkal azután, hogy a Bajaj 800 millió eurós anyagi támogatásról állapodott meg a vállalattal. Az igazgatótanácsi átalakulása és a Bajaj pénzügyi igazgatójának áthelyezése pedig nagyon egyértelmű állásfoglalás amellett, hogy az indiai óriás, fogalmazzunk finoman, elköteleződött a KTM márka megőrzése és átalakítása mellett.
Persze nincs itt semmi új. A Bajaj már korábban is kulcsszerepet játszott a legmókásabb európai brand üzleti természetű életében. Az egész még a 2000-es évek elején kezdődött, amikor a növekvő verseny mellé járó egekbe lövő fejlesztési költségekbe úgy látszott belefullad a cég. 2007-ben viszont jöttek az indiaiak, és azt mondták, egy ártatlan 14,5 százalékos részesedésért cserébe segítünk.

A következő évtized során a Bajaj fokozatosan növelte részesedését, végül 48%-os tulajdonosi hányadot szerzett, és ezzel olyan tőkét és gyártási hatékonyságot biztosított a KTM-nek (értsd: kis presztízsű modellek Made in India), amire égetően szükség is volt. Ennek eredményeképp látványos fordulat következett, amely nemcsak stabilizálta a KTM-et, hanem éveken át Európa egyik legjelentősebb motorkerékpár-gyártójává tette a márkát.
Tehát a mostani fordulatokra tekinthetünk egyfajta beteljesülésként is. Utólag talán így fogunk majd emlékezi erre: India mindig is szemet vetett a KTM-re. Pierer, az anyavállalat korábbi CEO-ja azt az álmot kergette, hogy ők legyenek a motorozás Volkswagen csoportja. Végtére is van olyan értelmezés, ami szerint sikerült.