Megújult a Honda Transalp

2004.12.13. 11:27

A Honda Transalp a túraendurók jól ismert képviselője. Először 1987-ben lépett színre Európában, majd komoly népszerűséget szerzett a Párizs-Dakar Rally-n ahol osztályában szép eredményeket értek el vele. Piaci népszerűségének oka, hogy egy hatszázas blokkal felszerelt utcai motort alkottak a tervezők, amely könnyű terepen is elboldogul. Ez akkoriban egyedi volt, mostanra már szinte minden jelentősebb gyártó kínál ilyen jellegű motorkerékpárt.

A komfortos üléshelyzet, a kultúrált járású, agilis motor és a könnyű kezelhetőség hamar az öreg kontinens egyik legkedveltebb túragépévé tették a Transalpot. Az évek alatt számos kisebb és két nagyobb változáson esett át a V2-es enduró. Így szinte egy mindenre alkalmas motor fejlődött ki, legyen szó napi munkába járásról, hosszú távú túrázásról, avagy felfedezetlen terepen való motorozásról, mindegyik jól fekszik a Hondának. A kezdetektől fogva a Transalpot egy V2-es vízhűtéses motor hajtja 650 köbcentis lökettérfogattal. Lássuk mi az, ami megújult az igencsak kiforrott motoron.

A motor új, színezett szélvédőt kapott. Formája a korábbi modellekére hasonlít, csak most egy kicsit sötétebbre színezték az anyagát. Az indexek burája mostantól fehér, és az izzók borostyán sárgák. A teljesen megújult műszerfal kitölti a kompakt műszerfal panelt. 2005-re a mutatós műszereknek új stílusú számlapokat rajzoltak a tervezők. Üzemanyag szintmérő, sebességmérő, fordulatszámmérő és hűtőfolyadék hőmérsékletmérő óra manapság már igen kevés motoron szolgál ilyen hagyományos formában. Mostantól a vörös mutatók ezüst számlapokon pörögnek.

A 2004-es modellévben az új 30 mm-rel alacsonyabb ülés opcionálisan elérhető volt a vertikális kihívásokkal küzdő motorosoknak. 2005-tól szériatartozékként rendelhető az alacsonyabb ülés, nem kell érte külön fizetni. A Transalp új ülése mindkét variációban kettős bevonatú borítást kapott és még komfortosabbá vált, a pilóta által használt felület világosszürke, míg az utasé sötétebb árnyalatú. A hátsó csomagtartó szintén sötétszürke árnyalatú festést kapott.

A Transalp sportosságát igyekeztek fokozni a fekete felnikkel. Az aluból készült ráfokra sportos enduró gumik kerültek. A hátsó fék belső rotorja szintén megkapta a fekete színt, hogy színben egyezzen az első kerékagya feketéjével. További formai újdonság a Transalp új rozsdamentes kipufogójának hátsódob megoldása. A dupla dobok lekerekített acél végei úgy festenek, mint egy sugárhajtású hajtómű utánégetői.

További látványelem még az új 2005-ös Transalp logó, amely mostantól három dimenzióban hirdeti a motor elnyűhetetlenségét. Az idomzat két oldalán, a megszokott helyén büszkén mutatja a minőségéről híres típus nevét kiemelt, krómozott betűkkel. A kormányt hagyományos kormánynyakba szerelik, de mostantól fedett csavarral és ellenanyákkal biztosított. A 2005-ös Transalpot feketében, narancs metálban (ez a 2005-ös Hondák meglepetés színe), ezüst metálban és a jól ismert kettős színvariációban, kék-ezüst metál kompozícióban vásárolhatjuk meg.