Ismét részt vesznek a motorgyárak a Superbike világbajnokságban

2005.01.27. 10:57

Néhány éve a szabályok megváltozása miatt a nagy japán gyártók sorra kivonultak a Superbike világbajnokságból. Azóta a szervezők részben belátták hibáikat az új szabályokkal kapcsolatosan, és módosítottak rajtuk. A költségeknek felső korlátot szabó rendelkezések után a nagy japán gyártók idénre gyári csapatokkal térnek vissza a Superbike vb-re, így várhatóan izgalmas futamokat láthatunk.

A Ducatinál a Superbike világbajnokság 18 éves történelme igazi siker sztori. 13 gyártói és 11 egyéni világbajnoki címet nyertek az évek során. Sok év után nem a Ducati pilóták lesznek a legtöbben a mezőnyben. Idén a Ducati Corse főszponzora a James Toseland (2004-es világbajnok) és Regis Laconi alkotta csapat a Xerox lesz, és gyári 999F05-ös géppel indulnak. Ha nem is teljesen gyári csapatként, de rendkívül jó támogatással indul a volt 250GP menő Fonsi Nieto és a tavaly még a Superpsport 600 vb-n szereplő Lorenzo Lanzi a Ducati SC-Caracchi csapat színeiben. Privát Ducati csapatként a Pedercini istálló (Lucio Pedercini és Alessio Velini) valamint a cseh Jiri Mrkyvka erősíti az olasz gyár jelenlétét.

A Honda tavalyi első Superbike idényében a CBR1000RR négy győzelmet aratott, így idénre megtöbbszörözték gépeik számát. A Winston Ten Kate Honda színeiben Karl Muggeridge (2004 Supersport világbajnoka) és Chris Vermeulen (2003 Supersport világbajnoka) próbálja elhódítani a Superbike világbajnoki koronát. Visszatár a mezőnybe az amerikai Ben Bostrom a Renegade Koji Honda csapat színeiben, ahol tavaly még Haga versenyzett egy Ducatival. Azonban a leginkább kedvelt, már 40 éves Pierfrancesco Chilit illeti a legtöbb figyelem a Klaffi Honda színeiben, ahol csapattársa egy fele annyi idős német lesz, Max Neukirchner személyében.

A legtöbb motort idén a Yamaha küldi csatába a Superbike vb-n. A gyári támogatást leginkább a Yamaha Motor Italia színeiben versenyző Noriyuki Haga illetve csapattársa Andrew Pitt kapja. A Yamaha Motor France-nak sikerült nem kisebb nevet megszereznie, mint a rengeteg MotoGP tapasztalattal rendelkező szintén japán Norick Abe. Második pilótájuk a francia Sebastian Gimbert lesz. A DFX csapatban Marco Borciani és Miguel Praia, míg a velük szövetséges DFXtreme Sterilgarda együttesben Jose Luis Cardoso és Lorenzo Alfonsi hajt majd. Továbbá egy személyes Yamaha privát csapatban megy Gianluca Vizziello és a belga Michel Nickmans.

A Suzuki idén nem a számokra hajt, hanem a minőségre. Leigazolta az 1996-os Superbike világbajnok Troy Corsert, valamint Yukio Kagayama-t a brit superbike bajnokságból. A Kawasaki a PSG-1 csapattal képviselteti magát, ahol a 2005-ös ZX-10R gépen a brit Chris Walker és az olasz Mauro Sanchini versenyez. A Bertocchi Kawasakinál idén Ivan Clementi és Giovanni Bussei lesznek a pilóták. Ez a csapat már tavaly is az 1000-es Kawával hajtott, így most elegendő tapasztalattal vághatnak neki az új idénynek.

Végül, de nem utolsó sorban itt a Petronas Foggy csapat a háromhengeres FP1 motorukkal. Idén Garry McCoy és Steve Martin ausztrál párostól láthatnak izgalmas produkciókat és egy kis utánégetést a nézők. A csapatot továbbra is a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty irányítja.